-
John kommenterade på inlägget Småstadsidyll #7 – Bussresan 4 månader sedan
Ja verkligen och många sköna personer. Träffade en kille på flyget från Göteborg i början av nittiotalet och vi började prata. Då visar det sig att han också spelade musik och så hade vi kontakt i många år. […]
-
John kommenterade på inlägget Småstadsidyll #6 – Jullov i hembyn 4 månader sedan
Ja och det blev ännu ödsligare på vintern när man verkligen blev insnöad så bara bandvagnar tog sig fram på flera dagar och när man eldade i alla kakelugnarna så att det dånade i alla rummen och det bildades […]
-
Lucky-guy kommenterade på inlägget Kåthet är kusin med äckel del 2 4 månader sedan
Grym fortsättning på förra delen. Väl upplagd i språk och tempo. Jag antar och hoppas på ytterligare delar till denna serie. Keep up the good work!! Mvh Lucky-guy
-
Lucky-guy kommenterade på inlägget Sommarjobb i fotobutiken och moster Lisa, del 1 4 månader sedan
Bra story, uppbyggnad och språkbruk. Jag kan tänka mig att det måste ha varit ett väldigt spännande jobb på den tiden med allt man måste ha fått se som framkallare… Tänk vilka familjehemligheter de borde få […]
-
John kommenterade på inlägget Småstadsidyll #4 – Sommarlov i hembyn 4 månader sedan
Varmt tack. 🙂 Jag hade inte läst det där själv på ett tag. Kändes starkt att läsa igen och så glad att det även känns när andra läser.
-
John kommenterade på inlägget Småstadsidyll #2 – Min tyska moster Stephanie 4 månader sedan
Tack så mycket. 🙂 Hon har tyvärr gått bort nu men det fanns en annan syn på sånt här i Tyskland, särskilt i sviterna efter andra världskriget. Många kvinnor blev ensamma med sina barn när männen försvann o […]
-
RuterEss wrote a new post 4 månader sedan
En stund i solenJag hade för en gångs skull lyckats få en ledig dag och ännu bättre – det var högsommar och en dag nästan helt utan ”måsten”. Planen var att bara softa oc […]
-
RuterEss publicerade en uppdatering 4 månader sedan
Så! En novell som har legat halvfärdig och väntat sedan i somras får äntligen se dagens ljus. Hoppas att ni gillar 😘
-
Lucky-guy kommenterade på inlägget Snöfitta och sexdvärgarna del 1 – Den mystiska flickan 4 månader sedan
Grymt härlig novell med ett bra upplägg. Längtar med spänning efter nästa del och hur du vrider storyn framåt. Keep up the good work!! Mvh Lucky-guy
-
Lucky-guy kommenterade på inlägget Snöfitta och sexdvärgarna del 2 – Dvärgarna 4 månader sedan
Grym fortsättning på sagan!! Keep up the good work!! Mvh Lucky-guy
-
Lucky-guy kommenterade på inlägget Snöfitta och sexdvärgarna del 3 – Häxan 4 månader sedan
Vilken tvist på sagan.. Väl skrivet med ett bra slut! Keep up the good work!! Mvh Lucky-guy
-
Lucky-guy kommenterade på inlägget Sagor för barn som är vuxna nu – Törntrosa 4 månader sedan
Ajj… 🫣 Snacka om smärta av att ligga och guppa på törnetaggar… 😅 Tack än en gång för en bra novell… Keep up the good work!! Mvh Lucky-guy
-
Lucky-guy kommenterade på inlägget Sagor för barn som är vuxna nu – Tre små svinpälsar 4 månader sedan
😅👌 Du måste ha en enorm fantasi som hela tiden lyckas få till det med story och namn på ett passande sätt!! Grymt bra skrivet!! Keep up the good work!! Mvh Lucky-guy
-
Lucky-guy kommenterade på inlägget Sagor för barn som är vuxna nu – Mästermusen i stövlar 4 månader sedan
Vilken härlig version av sagan!! Den har du verkligen förädlat på ett smakrikt sätt!! Väntar med spänning på nästa saga… Keep up the good work!! Mvh Lucky-guy
-
Norrman12 kommenterade på inlägget En kjol på LSS-boendet. 4 månader sedan
Ovanligt men bra, fortsätt att skriva, tack
-
Norrman12 kommenterade på inlägget En helt ovanlig familj, del 1 4 månader sedan
Toppen väntar med spänning på nästa delar
-
Lucky-guy kommenterade på inlägget En helt ovanlig familj, del 1 4 månader sedan
En riktigt grym novell helt i min smak. Bra längd och språkbruk. Du skildrar ambivalensen hos Alve på ett föredömligt sätt där han slits mellan förnuft och känsla. Hur det kan vara så upphetsande samtidigt […]
-
Sir Väs kommenterade på inlägget Fyrtioårskalaset 4 månader sedan
Så varm och gullig din berättelse är!
-
George kommenterade på inlägget Kärleken är blind #6 – Vilse i vildmarken 4 månader sedan
Även denna berättelse var underbar att läsa. Precis som de tidigare i den här serien.
-
George kommenterade på inlägget Femton minuter 4 månader sedan
I sanning fantastiskt beskrivet !
- Visa mera
”Hujeda mig sånt barn hon var, ej värre tänkas kan”…😅 Ja nog är barn påhittiga och listiga för att få…





