-
OffGlen svarade på ämnet Vilka noveller / ämnen saknar du? i forumet Allmänt 3 månader, 3 veckor sedan
Då föreslår hag min egen story, Tjänarinnans Berättelse som jag som kvinna skrivit. En novell, med flera kapitel. Skriv gärna en kommentar och berätta vad du tycker.
-
John kommenterade på inlägget Tjänarinnans Berättelse; #3 Sex av de bästa 3 månader, 3 veckor sedan
Mörkt och dystopiskt. Språket gör att det känns som om man är där, utsattheten kryper under huden och läser vidare fast man inte ”vill”. 🙂
-
OffGlen kommenterade på inlägget Tjänarinnans Berättelse; #2 Nattfjäril 3 månader, 3 veckor sedan
Tack!
-
OffGlen kommenterade på inlägget Tjänarinnans Berättelse; #2 Nattfjäril 3 månader, 3 veckor sedan
Kul att den tilltalar dig.
-
OffGlen kommenterade på inlägget Tjänarinnans Berättelse; #1 Ceremonin 3 månader, 3 veckor sedan
Vad roligt att du gillar det! Ser fram emot att få höra vad du tycker framöver också!
-
OffGlen kommenterade på inlägget Tjänarinnans Berättelse; #1 Ceremonin 3 månader, 3 veckor sedan
En intressant kommentar du gav – vad är det som kändes oväntat?
-
OffGlen wrote a new post 3 månader, 3 veckor sedan
Tjänarinnans Berättelse; #4 NattNätterna är min egentid. Det är tid för reflektion, tid för att känna efter, tid för självrannsakan och insikt. Det enda som hörs genom rummets dunkel ä […]
-
Herr6 kommenterade på inlägget Skärgårdsidyll 3 månader, 3 veckor sedan
Nakenbad när det är som bäst, man kan koppla bort världen och vara sig själv. Fin läsning!
-
Lucky-guy kommenterade på inlägget Sportlov del 1 3 månader, 3 veckor sedan
Det verkar som att det kommer bli en väldigt angenäm hotellvistelse för alla inblandade… Jag antar att vi kommer att få läsa fortsättningen på sportlovet vad det lider.. 🤗 Keep up the good work!! Mvh Lucky-guy
-
John svarade på ämnet Kan vi hoppa över sexet? i forumet Skrivarstugan 3 månader, 3 veckor sedan
Nu har jag inte många noveller utan sex, kan räknas på halva ena handens fingrar men i så fall är jag givetvis noga med att kryssa i kategorin no sex så har man inte blåst läsaren på någon konfekt. 🙂
-
Herr6 kommenterade på inlägget KK en novell 3 månader, 3 veckor sedan
Bra skrivet, vad hände? Vad hände inte? Vad händer sen? Många frågor och inte så många svar, bra läsning för fantasin på alla plan.
-
Lucky-guy kommenterade på inlägget Skärgårdsidyll 3 månader, 3 veckor sedan
Välskrivet och mysig novell. Jag antar att det inte är sista gången de träffas.. Förhoppningsvis får vi läsa mer om deras eskapader i kommande delar.. Keep up the good work!! Mvh Lucky-guy
-
John svarade på ämnet Att kommentera noveller i forumet Allmänt 3 månader, 3 veckor sedan
Tror vi tänker rätt lika där. Stör min egen statistik och ogillar när senaste kommentarer fylls av mitt namn. Jag har faktiskt en fundering på att göra som på Bubblan och som här bland senaste noveller, att bara den senaste kommentaren per författare syns. Då ger det plats för fler namn och fler noveller där också bland kommentarerna.
-
John svarade på ämnet Kan vi hoppa över sexet? i forumet Skrivarstugan 3 månader, 3 veckor sedan
Jag skriver nog mer och hellre romans. Det är historien som leder till attraktion och sex som jag vill berätta. På det viset skriver jag det jag vill skriva och inte det jag tror att läsarna vill ha. Skriver mycket hellre historier som berör och förhoppningsvis också med lite hetta för någon och jag är galet tacksam över responsen.
Jag tycker sex…[Läs mer]
-
John svarade på ämnet Arbetsplats snusk…. Varför? i forumet Dark room 3 månader, 3 veckor sedan
Absolut skapar det nog ofta skvaller i bästa fall och drama i värsta fall som hos mig nu. Men samtidigt, omöjligt att förhindra. Fasen jag är mer här än hemma i vaket tillstånd. Dessutom tror jag många ses allt mindre IRL, både efter pandemin men mer på grund av sociala medier som jag tror förstört mycket av naturligt umgänge. Och när dejting o…[Läs mer]
-
Sleepy Aragorn svarade på ämnet Att kommentera noveller i forumet Allmänt 3 månader, 3 veckor sedan
Ja, för mig som för så noggrann statistik kring allt med mina noveller blir det lite missvisande. Men jag försöker att inte tänka på det utan svarar på i princip alla kommentarer.
Största nackdelen jag ser är att det är roligare när det stor någon annans namn och en positiv kommentar typ ”Tack, det var verkligen trevlig läsning!” i kommentar-lis…[Läs mer]
-
John svarade på ämnet Att kommentera noveller i forumet Allmänt 3 månader, 3 veckor sedan
Nu minns jag vad en person tyckte, att om man svarar på kommentarer man får, särskilt varje kommentar så blir antalet kommentarer vilseledande.
Och det är klart att det stämmer i någon mening. Skulle den här sidan göra som andra sidor gör, visa de mest kommenterade novellerna så kan en författare som får många kommentarer och väljer att sv…[Läs mer]
-
John svarade på ämnet Att kommentera noveller i forumet Allmänt 3 månader, 3 veckor sedan
Vad tycker ni om att författaren svarar på kommentarer, varje eller några? Jag tycker själv det är fint att få ett svar från författaren om jag kommenterar så jag försöker göra likadant själv. Har provat att vara nitisk och svara på alla, även de som bara innehåller ett enstaka ord eller två eller att svara på de kommentarer som innehåller lite m…[Läs mer]
-
John svarade på ämnet Att kommentera noveller i forumet Allmänt 3 månader, 3 veckor sedan
Det är lite märkligt ibland ja. Novellen du syftar på har ändå fått förhållandevis många tummar så det är nog inte någon stor fara att de som läst ”lagt en pizza” och lämnat. Jag har själv läst den, både för att jag granskat den och för att jag gärna läser saker som inte är mitt primära område för att jag vill ”lära mig”. Jag har varit på väg att…[Läs mer]
-
John kommenterade på inlägget Otrogen i soprummet 3 månader, 3 veckor sedan
Tvättstuga och källarförråd och vilrum på jobbet har man provat men inte soprum. Men nöden har ingen lag. 🙂
- Visa mera
Calcifer
Senaste nytt
Sök novell
Dölj innehåll
Här kan du välja att dölja innehåll från den eller de kategorier du inte önskar se. Hantera innehåll!
Senast i forumet
Kommenterat
Tack alla för de fina orden, som redan vällt in. Jag är helt överväldigad av responsen på vad som tydligen…
Tack Mxmeralda för de fina orden. Din uppskattning värmer alltid lite extra. Tack också för kritiken. Som ändå kommer från…
Det här är helt klart det bästa jag läst på länge! Du bygger upp del ett som en roman och…
En helt underbar story i min smak där jag anser att syrran/dottern självfallet måste få bli en del av gemenskapen…






Jag vill ha en fortsättning