Hur nöjd är du med Erotopias innehåll och funktioner?
- * – Väldigt missnöjd
- * * – Inte särskilt nöjd
- * * * – Erotopia är okej
- * * * * – Väldigt nöjd med Erotopia
- * * * * * – Supernöjd!
- Detta ämne har 16 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast för 1 timme, 55 minuter sedan av
OffGlen.
-
FörfattareInlägg
-
-
2026-01-30 kl. 11:14 #13636::
Som det brukar heta: vi vill gärna höra din åsikt. Kryssa i ett alternativ och oavsett om du ger oss bra eller dåligt betyg, komplettera gärna med varför vi är så fantastiska eller varför du är mindre nöjd.
Omröstningen är helt anonym och vill man inte skriva offentligt här kan man istället skicka oss ett meddelande.
-
Detta ämne redigerades för 3 veckor, 6 dagar sedan av
John.
-
Detta ämne redigerades för 3 veckor, 6 dagar sedan av
-
2026-02-13 kl. 22:21 #14005
-
2026-02-14 kl. 09:30 #14016::
Text to speech finns. Men charmen med hantverk är att det är äkta.
Lurig balansgång.
För känsliga öron kan exempelvis en podd bli mer jobbig än intressant trots innehållet.
Men rösten kan också öppna upp för nya kategorier man aldrig skulle ha intresse för annars kanske.Finns där någon funktion jag bocka i för att se när någon av forumtrådarna har fått in kommentarer eller få en notis när någon svaret på en av mina egna kommentarer?
-
2026-02-14 kl. 10:04 #14018::
Det finns knappar för att markera det ämne som favorit eller prenumerera längst upp. Jag har inte testat, men antar att du då borde få notis om varje gång nån skriver i tråden och inte bara när du får svar på ett av dina egna inlägg (som nu)?
Text-to-speech har testats men har inte fungerat tillräckligt bra. Men om fler blir patreons öppnas fler dörrar med möjligheter till bättre mjukvarutjänster eller till och med små n arvoden till den som vill läsa in ”oralt”.
-
2026-02-14 kl. 13:29 #14027::
Hittade knappen nu men tyckte den låg lite dolt/litet.
Där låg inga notiser i “aviseringar” när jag loggade in och gick in på min profil.
Först efter att jag tryckt på “aviseringar” ploppade notiserna upp.
Kan såklart vara något med mitt internet som strular.
Det är oftast lite noll koll och rock and roll när jag härjar runt på nätet 😛Swishar man in en valfri summa då?
Finns där någon plan eller önskan om att nå ut till fler läsare på en större skala?
Blir nyfiken på målen med hemsidan men eftersom jag har noll spärrar för vilka frågor som “får” ställas blir jag inte ledsen om man hoppar över att besvara sådant 🙂 -
2026-02-14 kl. 13:50 #14029::
Fråga på du, vi svarar på det vi kan svara på.
Vill man stödja oss så går man in på vår Patreon-sida. Där kan man stödja oss med ett litet månatligt belopp eller enstaka. Vill man bidra med något jättestort så får man messa oss. Pengarna går idag till driften av sidan. Kostar lite mer än vad folk tror faktiskt så vi är tacksamma för allt stöd vi kan få. 🙂 I dagsläget får man en liten symbol vid sitt användarnamn som stödjande medlem. I framtiden hoppas vi kunna erbjuda mer till betalande medlemmar, exempelvis inläst material men dit är det tyvärr rätt långt.
Målet med sidan är bra innehåll som kan tilltala många och därmed locka fler läsare och författare. Det jag personligen brinner mycket för och tjatar mycket om är att få fler kvinnliga författare. Jag tror det skulle ha en enorm massa fördelar.
Hur vi når dit? Finns inget bra sätt att marknadsföra sidan på annat än att låta tiden, Google och ryktet göra sitt. Däremot planerar vi inte att bli störst. Men minst och mysigast kanske. 🙂
Ja du måste gå in under aviseringar för att se både de från forumet och kommentarer på annan aktivitet.
-
2026-02-14 kl. 14:43 #14031::
Frågan är om man kan samla in pengar och marknadsföra sig på fler sätt, bokmässor och erotikmässor?
Erotikmässor är jag till viss del tveksam till (beroende på mässans innehåll).
Ni har redan tävlingar. För 5-10 “bästa-nånting” görs en årets samlingsbok.
Det kostar såklart att trycka och binda.Vore rätt trevligt att kunna se framemot årets Erotopia upplaga.
Erotopia -26, Starten.
Eller nått.. sen fortsätter det för varje år. Ibland med teman. Så kan man samla dom i bokhyllan.
Inte för uppenbart erotiskt grafiskt uttryck. Lite diskret, mystik.
Det ska vara lätt att placera i bokhyllan utan att mormor blir skrämd till hjärtattack.
Ett barn ska inte bli nyfiken på innehållet baserat på utsidan.
Bara tänker högt nu 😛Hur ser fördelningen ut just nu med män/kvinnor som skriver här?
-
2026-02-14 kl. 14:52 #14033::
Kul idéer. Vi vore helt klart den första novellsidan att göra något sådant. Tror det är svårt att få betalt för den här sortens content rent allmänt. Det är nog så svårt att få folk att tycka det är värt att bidra till något man kan få i överflöd alldeles gratis. Vi lägger redan alldeles för mycket ur egen ficka. Men det är som sagt kul idéer.
Fördelningen mellan de som uppgivit kön går att ta reda på men det är inte så stor mening med det då man kan utgå ifrån att en del men finns bakom åtminstone några konton med kvinnoklingande användarnamn. Men tummen pekfingret 96% män eller mer men jag bara killgissar.
-
2026-02-14 kl. 10:05 #14019::
Ja, överst i varje forum finns en prenumerera-knapp och klickar du i den får du information varje gång en ny tråd skapas i forumet. Samma sak i varje tråd. Högst upp i den här tråden finns en prenumerera-knapp. Då får du veta varje gång någon svarar. Dessutom har du kryssrutan ”Avisera mig via e-post vid svar” så prenumererar du också på den här tråden.
Ja text till tal finns men kostar tyvärr pengar och förmodligen ganska dyrt om man vill ha mer kvalitativa röster.. Jag skulle verkligen vilja ha några av mina och andras noveller inlästa kompletterade med diskreta bakgrundsljud, så kallad ASMR. Klingande glas, viskande röster, steg, klackar mot golv, svaga andetag och avlägsna suckar eller gnyn. Inget konkret utan mer sensuell känsla som tillägg till texten. Tjänsten Blanche Stories har det för inlästa noveller (främst för kvinnor) men då kostar det en bra slant per månad att prenumerera med ett förlag bakom etc. Dit kommer vi inte komma.
-
2026-02-14 kl. 13:30 #14028::
ASMR var nytt för mig. Lät spännande!
Kan nog bli en utmaning att hitta the sweet spot så att det inte överanvänds.Gick in på Blanche Stories (tack för tips) men blev provocerad av deras “feminiserade” hemsida.
Inget för mig.
Jag hoppas att Erotopia behåller sin underground-look 🙂
Det hela upplevs som lite mer förbjudet då.. -
2026-02-14 kl. 13:56 #14030::
Vi ska behålla stilen, det vågar jag lova. 🙂
Alla noveller skulle nog inte passa för ASMR men vissa och det hade varit roligt att testa med ett mindre antal och se vad som går att göra. Sedan uppstår en rad problem av mer administrativ karaktär som vem som ska få betalt, författaren eller inläsaren eller Erotopia. Men det kan vi fundera på om vi ens kommer dit. Eventuella inkomster för mina och säkert några andras noveller skulle gärna få gå till inläsaren. Men den dagen den sorgen.
Min redaktionskollega @Johan är fenomenal på ljud så jag är säker på att han skulle kunna lägga det på alldeles rätt nivå för det skulle verkligen inte vara några påträngande ljudeffekter, som sagt en suck, klackar mot parkettgolv, ett andetag, ett klingande champagneglas, diskreta fniss, avlägset ljud av en kyss… Det skulle kunna bli så sjukt bra.
Men nu spårade jag ur lite. 🙂
-
2026-02-14 kl. 14:46 #14032
-
-
2026-02-26 kl. 11:10 #14339::
Jag har läst lite om debatten om antal kvinnor här, hur vi bemöts, samt om brister på feedback på skrivet mtrl. Har därför en del förbättringsförslag.
När jag blev medlem här var det pga av att det står att sidan är för Sveriges bästa erotikförfattare, och att man måste ansöka om rätten att skriva. Då tänkte jag – wow, det är har hög klass! Nu är jag lite besviken. För börjar man lusläsa släpper ni in alla och det räcker att man anstränger sig. Problemet med sidan är att ni som driver den inte tycks ha bestämt er för vad detta är för typ av sida. Är den till för dem som vill hitta text att bli upphetsade av eller är den till för dem som vill skriva erotiskt? Stor skillnad!
Så till mina förbättringsförslag. De bygger på att jag själv är hör för att skriva.
1. Höj kraven för att få rätten att skriva! Kräv att alla ska skicka in ett litet prov (som jag gjorde). Kräv att de berättar om sin stil, målet med medlemsskapet, hur man vill utvecklas i sitt skrivande mm. Ha någon ”jury” som avgöra vad som är bra nog.
2. Ta betalt! Ta ca 150 kr per är av alla som vill skriva. Eller 350 kr? Del så hjälper pengarna till med att förbättra sidan och driva den framåt, dels så tänker de som inte vill satsa på sitt skrivande till lite extra.
3. Ordna möjligheten till ”arbetsgrupper” här på sidan. Man kan vara 5-6 personer i varje grupp. Dessa ska ha ett eget privat forumtråd ingen annan har tillgång till. De ska stötta varandra i utvecklingen av sitt skrivande och ge varandra kontinuerlig feedback. De kan göra interna uppgifter som tävlingar, skriva i grupp eller liknande. En person i gruppen är moderator. Inte aktiv i din subgrupp? Moderatorn slänger ut dig.
4. Man kan också uppmuntra folk till att kommentera varandra skrivande bättre. Det går dels att dela upp kommentarsfältet i flera olika fält. Där kan man fylla i tex man man tyckte om gestaltning (fält 1), hur välutvecklade personerna i berättelsen är (fält 2), hur erotiskt laddad texten är (fält tre) osv…
5. Skapa ett poängsystem. För varje kommentar du ger andra får du X poäng. För varje kommentar som mottagaren gillar får du ytterligare X poäng. Poängen kan förbrukas genom att användas till olika saker. Tex behöver man inte alls ha tillgång till forumet på en gång. Som ny medlem kanske man ska läsa X antal texter innan man ens får ansöka om att få skriva? Hur ånga poäng ska det kosta att få skriva? Hur många poäng ska det kosta att få tillgång till forumet? Hur många poäng ska det kosta att få vara med i en subgrupp där man kan ge varandra feedback på en djupare mer intensivt plan?
-
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Tack! Älskar dina noveller om familjeumgänge, riktigt bra skrivet ( som vanligt ). Hoppas på en fortsättning och fler härliga…