-
Calcifer kommenterade på inlägget Red Velvet Club – Med alla sinnen öppna 3 månader, 3 veckor sedan
Man tackar tackar! 🙂
-
Calcifer kommenterade på inlägget Red Velvet Club – Med alla sinnen öppna 3 månader, 3 veckor sedan
Åh tack så mycket! Vad glad jag blir😊
-
Calcifer svarade på ämnet Att beskriva sex (eller vad som helst) i forumet Skrivarstugan 3 månader, 3 veckor sedan
Jättebra tankar och tips!
Att tillägga är att beskriva med alla våra sinnen – syn, hörsel, lukt, smak och känsel. Så får man bort den där informationstexten som vissa noveller tenderar att bli.
-
Mxmeralda startade ämnet Att beskriva sex (eller vad som helst) i forumet Skrivarstugan 3 månader, 3 veckor sedan
Hallå alla
Har både här på forumet, och i olika meddelanden, sett folk beskriva att de har svårt att skriva sexscener. Så jag tänkte fundera lite kring det, eller egentligen om hur man beskriver något överhuvudtaget.
Tänk på det senaste riktigt bra, eller för den delen riktigt dåliga, sexet du haft. Hur skulle du beskriva det? Om du berättade om…[Läs mer]
-
Calcifer svarade på ämnet Dialog i forumet Skrivarstugan 3 månader, 3 veckor sedan
Jag kan ta o kika. Skickar en DM när jag analyserat lite.
-
Calcifer svarade på ämnet Dialog i forumet Skrivarstugan 3 månader, 3 veckor sedan
Det jag skrev ovan är på samma rad/mening för det hänger ihop.
Skulle ett svar komma, hamnar det på en egen rad. Då ser man en tydlig delning av vem som säger vad.
Brödtexten stycke kommer efter dialogen, hamnar det med ett Enter, så man inte trycker ihop brödtext och dialog. Det ska vara enkelt att läsa dialogen.
Min senaste novell syns på st…[Läs mer]
-
Calcifer svarade på ämnet Dialog i forumet Skrivarstugan 3 månader, 3 veckor sedan
Under min kortare skrivutbildning så rekommenderades det att använda ”” vid dialog.
”Men Calcifer,” suckade hon. ”Nu har du skrivit en alldeles för lång novell igen.”
Enkelt att se och förstå var dialog börjar och slutar.
-
Mxmeralda svarade på ämnet Dialog i forumet Skrivarstugan 3 månader, 3 veckor sedan
Problemet du råkar ut för har inte riktigt med dialogen att göra, utan snarare med formatering.
Om du skriver i (vissa versioner av) Word så visas ett Enter-slag som en ny rad men rent formellt så är det ett nytt stycke. En ny rad görs, som redan nämnts, genom att trycka på Shift och Enter. När texten annars klistras in i editorn här så får du…[Läs mer]
-
Mxmeralda svarade på ämnet Kan vi hoppa över sexet? i forumet Skrivarstugan 3 månader, 3 veckor sedan
Jo precis. Så är det ju. Varje ny person är nästan som en ny första gång. För det är ju verkligen olika i vad olika personer gillar och vad de gillar med olika personer.
Men tänkte återkoppla lite till det John skrev om att sex ”bara är kön som slår emot varandra i olika ställningar” (var väl inte exakt så han skrev) och att det därför är svårt…[Läs mer]
-
Mxmeralda svarade på ämnet Kan vi hoppa över sexet? i forumet Skrivarstugan 3 månader, 3 veckor sedan
Hm. Jag menar nog inte riktigt så.
För visst skulle man kunna skriva en novell om ett monogamt par som har sex efter att ungarna lagt sig. Kanske något om hur de upptäcker nya sidor och testar nya grejer, men inte ens det är egentligen nödvändigt. Att bara bygga upp spänningen kring den där enda tiden när både tiden, orken och lusten finns där…[Läs mer]
-
Calcifer wrote a new post 3 månader, 3 veckor sedan
Red Velvet Club – Med alla sinnen öppnaFörord: En nytt område jag utforskar. Passande till den här novellutmaningen. Jag hoppas att det ger er en trevlig lång läsning. Den vita silk […]
-
Mxmeralda svarade på ämnet Kan vi hoppa över sexet? i forumet Skrivarstugan 3 månader, 3 veckor sedan
Visserligen så finns det några stycken som är riktigt bra på att skriva erotiskt utan att för den delen beskriva sexet i detalj. En sådan är tex Lovi, som dock inte verkar vara kvar längre. Efter vad jag läst så tycker jag också att du lyckas med det.
Men vad gäller verklighetens sex så är det hela faktiskt ganska enkelt. Historier och verklighe…[Läs mer]
-
Mxmeralda kommenterade på inlägget Vem f-n är Slampan? Del 1 3 månader, 3 veckor sedan
Right. Det här är bra, riktigt jäkla bra! Allt ifrån de små detaljerna som gör att man kan känna händelseförloppet till de direkta och nästan hårda beskrivningarna av Ebbas känslor. Det ska bli riktigt spä […]
-
VilmaVild kommenterade på inlägget Sportlov del 1 3 månader, 4 veckor sedan
Livet är för kort för att inte njuta Lars, eller vad tycker du? 🙂
-
VilmaVild kommenterade på inlägget Sportlov del 1 3 månader, 4 veckor sedan
Tack Lucky, ja det blev en fortsättning på natten men den skriver jag om senare 🙂
-
Mxmeralda svarade på ämnet Kan vi hoppa över sexet? i forumet Skrivarstugan 3 månader, 4 veckor sedan
Tänker att det handlar mycket om vad du skriver och för vem du skriver det. Och i vårt fall; skriver du romans eller erotika?
Medan romans är berättelser som kan innehålla en del sex så är erotik sex som kan innehålla en del historia. Vi kan liksom inte glömma att många läser det här för att ha något att onanera till! Ett bra riktmärke är d…[Läs mer]
-
Calcifer svarade på ämnet Arbetsplats snusk…. Varför? i forumet Dark room 4 månader sedan
Väldigt intressant!
-
Calcifer svarade på ämnet Kan vi hoppa över sexet? i forumet Skrivarstugan 4 månader sedan
I stort sett har hela min julkalender varit kategoriserad med No sex-taggen, bortsett från några avsnitt. Jag tycker själv jag lyckades bra att hålla det spännande och lagom mystiskt utan sexet.
Jag tycker heller inte nödvändigtvis inte att man måste skriva utförliga (även om jag gör det) beskrivningar av själva sexakten. Mer att uppbyggnade…[Läs mer]
-
VilmaVild wrote a new post 4 månader sedan
Sportlov del 1Det har varit full rulle på hotellet så här i sportlovstider så det har blivit en hel del jobb men också en del socialt på kvällarna. I lördags var det dag […]
-
Calcifer svarade på ämnet Namn på karaktärer i forumet Skrivarstugan 4 månader sedan
Bra tråd! Jag gillar att namnge mina karaktärer efter vad de är för personer. Ex, Aurora, Freja Visby och Juni. Aurora känns som stark kvinna med mycket mystik omkring sig – därför passar det in i Eden Nocturne-serien, medan Juni känns som ett oskyldigt tjejnamn på något vis.
- Visa mera
Flying55
Senaste nytt
Sök novell
Dölj innehåll
Här kan du välja att dölja innehåll från den eller de kategorier du inte önskar se. Hantera innehåll!
Senast i forumet
Kommenterat
Vad jag kommer ihåg så var det väl ingen mirakelkur, men har för mig att det släppte någon dag senare.…
Jag är egentligen inte helt förtjust i gammal o ung-sex, men allt detta inre liv vi får följa med i.…
nej frågan var egentligen riktad till @Lucky-guy men hamnade knasigt på grund av tidsstämpeln. ändrade så det nu ser mer…
Ja så skulle jag velat ha det själv Tack för bra skrivet )))


Skönt förspel, hoppas det kommer mer för äventyret tog väl inte slut där?