-
John svarade på ämnet Vilka noveller / ämnen saknar du? i forumet Allmänt 4 månader, 4 veckor sedan
Jo man kan ofta se det fenomenet med serier att interaktionen minskar för varje del. Vissa noveller, exempelvis de senaste julkalendrarna passar extremt bra som serier medan andra skiftar i spänning.
Själv är jag svag för serier och har slutat i alla fall att helt styras av siffror och statistik.
Responsen i form av kommentarer och gill…[Läs mer]
-
Sleepy Aragorn svarade på ämnet Vilka noveller / ämnen saknar du? i forumet Allmänt 4 månader, 4 veckor sedan
Jag har inga positiva upplevelser av serier själv. Dels läser jag inte andras serier (mer än Calcis julkalender). Om jag ser en ”del 4” på startsidan, så läser jag inte den, för då måste jag ju först läsa ikapp resten och det orkar jag inte.
Och när jag själv publicerat serier så sjunker återkopplingen drastiskt för varje del. Andra verkar he…[Läs mer]
-
Sleepy Aragorn svarade på ämnet Möjlighet att svara på ett exakt inlägg i forumet Support och feedback 4 månader, 4 veckor sedan
Hur då vilse? Trycker du ”Svara” på ett specifikt inlägg så kommer ditt svar under det inlägget, det bildas en subtråd, medan ”huvud-svaren” på ursprungsinlägget ligger i en egen nivå. Är du med? Eller är det jag som missuppfattar?
-
Nobelpris svarade på ämnet Vilka noveller / ämnen saknar du? i forumet Allmänt 4 månader, 4 veckor sedan
Det är kul att se att det är en del som uppskattar lite längre alster. Med en längre historia går det att utveckla karaktärerna lite mer och ge utrymme för personernas tankar, idéer och fantasier.
-
Sleepy Aragorn svarade på ämnet Vilka noveller / ämnen saknar du? i forumet Allmänt 4 månader, 4 veckor sedan
Min poäng med stereotyperna var inte så mycket att presentera dem som den enda sanningen, utan mer som bilden och förväntningarna folk kanske har av erotiska noveller och deras tillkomst. Jag tror inte jag är ensam att lätt se det som något ”äckligt” med en ”gubbe” som sitter själv vid datorn och skriver ihop en runkfantasi om en ung tjej, me…[Läs mer]
-
John svarade på ämnet Vilka noveller / ämnen saknar du? i forumet Allmänt 4 månader, 4 veckor sedan
Vi tänker oss att ha möjlighet att favoritmarkera noveller man läst och tycker om eller sådana man vill läsa senare. Då blir de åtminstone lättare att hitta när man har tid. Det är den ganska enkla men stora funktionen jag personligen saknar mest just nu.
Ordräknare är också ett förslag man kan överväga. Samtidigt vill man kanske inte att läsare…[Läs mer]
-
John svarade på ämnet Vilka noveller / ämnen saknar du? i forumet Allmänt 4 månader, 4 veckor sedan
Det där är svårt. Kategorierna är det man har och det säger inte så mycket om kvaliteten och inriktningen på en novell, inte om det är bra eller dålig teens, BDSM eller vad det nu handlar om för ämne. Vi får ibland önskemål om möjligheten att sätta betyg, men det är lika trubbigt beroende på vilka som ger betygen. Man kan bara ha det som grovt vägledande.
-
John svarade på ämnet Vilka noveller / ämnen saknar du? i forumet Allmänt 4 månader, 4 veckor sedan
Jag är inte säker på att fördomarna och stereotyperna är helt grundlösa. Nu vet man förvisso inte vilket kön som verkligen döljer sig bakom varje alias men på denna och andra sidor så tycker jag mig se en tydlig skillnad i sättet hur män och kvinnor skriver. Andelen äldre män som fantiserar om 15-åriga (förmodligen yngre) flickor är hög, det tyck…[Läs mer]
-
John svarade på ämnet När på dygnet skriver du helst? i forumet Skrivarstugan 4 månader, 4 veckor sedan
Älskar nätterna men svårt att kombinera med jobb och väckarklockan som ringer 06:00. Ur det perspektivet var pandemiårens distansarbete perfekt.
-
Sleepy Aragorn svarade på ämnet Vad ska vi ha forumet Dark Room till? i forumet Dark room 4 månader, 4 veckor sedan
Det kommer säkert falla på plats efterhand, men med risken att regler och gränser också går anpassas efter situationer som uppstår.
Sex-forumet på Familjeliv visar att det finns en hel del att diskutera och fråga om när det gäller sexliv. Obs, rekommenderar inte det forumet av flera anledningar, bla. för att det är fullt med anonyma troll. Här…[Läs mer]
-
Sleepy Aragorn kommenterade på inlägget Kramens dag 4 månader, 4 veckor sedan
Och förresten, angående titeln. Det är ju Kramen som gör att de får en extra dag tillsammans. Alltså är det Kramens dag! Jag fick idén från en dröm för någon månad sen, om just den kramen. Novellen var […]
-
Sleepy Aragorn svarade på ämnet När på dygnet skriver du helst? i forumet Skrivarstugan 4 månader, 4 veckor sedan
När snön ligger vit på taken och endast tomten är vaken. När man borde gå och lägga sig, men fantasierna vägrar släppa taget om en.
-
Sleepy Aragorn kommenterade på inlägget Kramens dag 4 månader, 4 veckor sedan
Haha, tack! Du säger det inte så ofta att jag tröttnar på att höra det, i alla fall!
-
John startade ämnet När på dygnet skriver du helst? i forumet Skrivarstugan 4 månader, 4 veckor sedan
När på dygnet skriver du helst?
-
Sleepy Aragorn svarade på ämnet Vilka noveller / ämnen saknar du? i forumet Allmänt 4 månader, 4 veckor sedan
Ja, det är ett intressant ämne. Jag inbillar mig att både män och kvinnor kan tycka om att läsa erotik, men att deras stilar skiljer sig ordentligt, om man får vara lite stereotyp. Män kan vilja ha ”runkmaterial” som är lite mer rakt på, medan kvinnor vill ha subtilare och tålmodigare ”tantporr”. Det är på något sätt mer okej i allmänhetens…[Läs mer]
-
John kommenterade på inlägget Kramens dag 4 månader, 4 veckor sedan
Älskar det här. Är alldeles för dålig på att säga att jag tycker att du skriver fantastiskt bra.
-
Sleepy Aragorn kommenterade på inlägget Kramens dag 4 månader, 4 veckor sedan
Jag, som skandinav, kan ju har lite fördomar om sydeuropéer som kanske lyser igenom en aning här. Så hon är lite stormig. Men betyder ju också att topparna på vågorna är väldigt höga. Jag tror hon behöver li […]
-
John startade ämnet Skrivkramp i forumet Skrivarstugan 4 månader, 4 veckor sedan
Det var en nära vän här som sa att skrivkramp finns inte. Det är bara en historia som inte vill bli skriven. Vet inte om det är ett citat eller eget.
Drabbas ni av skrivkramp och händer det under någon särskild process i skrivandet eller period på året etc? Och framför allt, har ni några tips och trix på hur ni löser det?
I mitt fall händer d…[Läs mer]
-
George kommenterade på inlägget Sagor för barn som är vuxna nu – Kejsarinnans nya kläder 5 månader sedan
En underbar story! En god motivation i dagens frågor om befolkningstillväxten i riket. Haha. ja Gud är underfundig. Lycka till med fler sagor!
-
Swehn kommenterade på inlägget Lite mer än bara hångel. 5 månader sedan
Lugnt och försiktig början på hennes sexliv Underbart
- Visa mera
Calcifer
Senaste nytt
Sök novell
Dölj innehåll
Här kan du välja att dölja innehåll från den eller de kategorier du inte önskar se. Hantera innehåll!
Senast i forumet
Kommenterat
Jag är egentligen inte helt förtjust i gammal o ung-sex, men allt detta inre liv vi får följa med i.…
nej frågan var egentligen riktad till @Lucky-guy men hamnade knasigt på grund av tidsstämpeln. ändrade så det nu ser mer…
Ja så skulle jag velat ha det själv Tack för bra skrivet )))
Var frågan riktad mot mig, i så fall, vad menar du? 😊






Vad jag kommer ihåg så var det väl ingen mirakelkur, men har för mig att det släppte någon dag senare.…