-
John svarade på ämnet Taggar i forumet Support och feedback 3 månader, 3 veckor sedan
Jag skulle tagga respektive del med så korrekta kategorier som möjligt. Förekommer något i del 2 men inte i del 1 så skulle jag inte tagga del 1 med sådana kategorier.
Däremot om man har en serie som ändå har ett genomgående tema är det heller inte fel att tagga alla på samma sätt. Då vet läsaren direkt när hen börjar läsa del 1 att ok i del 3 ko…[Läs mer]
-
John svarade på ämnet Arbetsplats snusk…. Varför? i forumet Dark room 3 månader, 3 veckor sedan
Visst är det okej och dessutom omöjligt att förhindra. Där människor möts sker sådant oavsett om det är arbete eller skola eller fritidsaktiviteter, resor eller vad som helst.
Det kan absolut uppstå problem och skapa drama. Vi har ett sådant på mitt jobb nu. En kille är dödligt förälskad i en nyseparerad tjej som kanske uppmuntrat en ensam själ…[Läs mer]
-
OffGlen startade ämnet Taggar i forumet Support och feedback 3 månader, 3 veckor sedan
Hej, eftersom jag är ganska ny undrar jag en sak… ska jag verkligen ha samma taggar i alla kapitel av min novell? I beskrivningen och i ett av kapitlet står det att huvudpersonen är 15 år, så jag taggade det teens. Men detta nämns ju inte i alla kapitel – ska jag ändå ha det i alla kapitel?
I ett kapitel (än så länge) får huvudperson…[Läs mer]
-
George kommenterade på inlägget Skärgårdsidyll 3 månader, 3 veckor sedan
Det blev ju en härlig start på sommaren. Hoppas han får en chans att vara tillsammans med Anna och hennes kompis Linda. Ön kanske kan locka till fler besök?
-
John svarade på ämnet Arbetsplats snusk…. Varför? i forumet Dark room 3 månader, 4 veckor sedan
Ja det är en plats där vi spenderar väldigt mycket av vår vakna tid och där, liksom i skola, på läger etc uppstår många möten och den allra mest ytliga fasaden skalas av med tiden. Sedan konferenser och resor där ett glas vin, ett mörkt dansgolv eller liknande plockat fram längtan och spänning.
-
OffGlen wrote a new post 3 månader, 4 veckor sedan
Tjänarinnans Berättelse; #3 Sex av de bästaDen stora kyrkklockan, en tung gammal pjäs från 1600-talet, slår varje hel timma dygnet runt. Ljudet dansar över staden i ett eko, som en påminnelse till […]
-
Lucky-guy kommenterade på inlägget Lanzarote med morsans vännina Del 2 3 månader, 4 veckor sedan
Jag antar att det bara slutar på ett, eller förhoppningsvis flera sätt… 😉 Keep up the good work!! Mvh Lucky-guy
-
Lucky-guy kommenterade på inlägget Lanzarote med morsans vännina Del 1 3 månader, 4 veckor sedan
Härlig början på semestern… Med sol, bad och sex kan ju en utlandssemester inte vara annat än helt underbar.. Keep up the good work!! Mvh Lucky-guy
-
Lucky-guy kommenterade på inlägget Skoljubileet 3 månader, 4 veckor sedan
Trevlig återträff. Hoppas det funkade med sonen också… Keep up the good work! Mvh Lucky-guy
-
John kommenterade på inlägget Tjänarinnans Berättelse; #2 Nattfjäril 3 månader, 4 veckor sedan
Trots hittills bara två korta avsnitt så inger det en mörk och dystopisk känsla och jag är redan fast. Känner på mig att den här historien kommer ha ett djup. Språket gör att man liksom kan höra dörren som slår ig […]
-
Sleepy Aragorn svarade på ämnet Kan vi hoppa över sexet? i forumet Skrivarstugan 3 månader, 4 veckor sedan
Bra tankar! En erotisk novell är inte en ursäkt att skriva ett romantiskt drama som hettar till lite på slutet, utan syftet är den erotiska laddningen med den förväntan, uppbyggnad och uppfyllnad som detta kräver. Men bakgrunden är en viktig del för att åstadkomma detta.
Tre av mina absolut bäst mottagna noveller är 10 000 ord långa och i alla d…[Läs mer]
-
Lucky-guy kommenterade på inlägget Sagor för barn som är vuxna nu – Kejsarinnans nya kläder 3 månader, 4 veckor sedan
Vilken dröm det skulle vara om man fick deltaga i en sådan orgie… 🤗 Mer tillfredställelse åt folket, och de skulle inte bry sig lika mycket om oförrätter här i världen… 😉😊 Make love not war!!! Keep u […]
-
Sleepy Aragorn svarade på ämnet Kan vi hoppa över sexet? i forumet Skrivarstugan 3 månader, 4 veckor sedan
Jag har, som med allt annat för mina noveller, noggrann statistik för detta!
I snitt går 47% av berättelsen innan ”romans” uppstår, ofta i form av en kyss eller liknande handling som gör det tydligt att nu är båda karaktärerna medvetna om vart det barkar. Men variationen sträcker sig hela vägen från 0% (dvs sex/liknande pågår när berättelsen bö…[Läs mer]
-
OffGlen kommenterade på inlägget Hamburg – Västerås 3 månader, 4 veckor sedan
Det här är en lång berättelse med fint innehåll. Jag tycker framför allt om att du tagit dig tid att beskriva personer, platser och situationer. Men har har några förbättringsförslag, ta vad du vill ha och lämna […]
-
John svarade på ämnet Kan vi hoppa över sexet? i forumet Skrivarstugan 3 månader, 4 veckor sedan
I mitt skrivande är historien runt omkring det viktigaste och sexet den leder fram till. Men om inte det där vem, hur, var och varför finns med så blir det ointressant att skriva. Ibland kan det bli en ”snabbis” i en novell precis som i verkligheten om stjärnorna står rätt. Och erotik är så mycket mer.
-
OffGlen startade ämnet Kan vi hoppa över sexet? i forumet Skrivarstugan 3 månader, 4 veckor sedan
Hur mycket av en erotisk novell tycker du kan bestå av annat än sex? Andra saker än sex behövs ju för att bygga karaktärer, miljöer, ge anspelningar förklara och skapa förväntningar.
-
John svarade på ämnet Att kommentera noveller i forumet Allmänt 3 månader, 4 veckor sedan
Intressant, jag ska kolla på det.
-
OffGlen svarade på ämnet Att kommentera noveller i forumet Allmänt 3 månader, 4 veckor sedan
Ett förslag är ju om man kunde ha en inställning som bara gör det möjligt att få en kommentar för varje kommentar man givit. Jag vet att funktionen finns på andra sidor utan anknytning till sex eller skrivande.
-
OffGlen startade ämnet Ändra publicerat mtrl i forumet Support och feedback 3 månader, 4 veckor sedan
Trots min noggrannhet ser jag att jag då och då har en del stavfel mm i piblicerad text. Jag har också sett att om jag rättar texten skickas den åter igen in för översyn av moderatorer.
Är det ok att rätta text om och om igen, lägga till ett m här, och ett då där? Eller tröttnar moderatorerna då? Jag är svårt allergisk mot dåligt skriven t…[Läs mer]
-
Lucky-guy startade ämnet Förbättringsförslag i forumet Support och feedback 3 månader, 4 veckor sedan
Hej!
Något jag tänkt på här på sidan, är att om man går in på en specifik författares noveller, så kan man ”bläddra framåt – Bläddra bakåt”. Dock tycker jag att det skulle underlätta med sidflikar, särskilt när författare har väldigt många noveller så slipper man bläddra så mycket utan kan gå direkt till den sida man vill.
En till sak som…[Läs mer]
- Visa mera
Calcifer
Senaste nytt
Sök novell
Dölj innehåll
Här kan du välja att dölja innehåll från den eller de kategorier du inte önskar se. Hantera innehåll!
Senast i forumet
Kommenterat
Tack alla för de fina orden, som redan vällt in. Jag är helt överväldigad av responsen på vad som tydligen…
Tack Mxmeralda för de fina orden. Din uppskattning värmer alltid lite extra. Tack också för kritiken. Som ändå kommer från…
Det här är helt klart det bästa jag läst på länge! Du bygger upp del ett som en roman och…
En helt underbar story i min smak där jag anser att syrran/dottern självfallet måste få bli en del av gemenskapen…






Jag vill ha en fortsättning