Välkommen › Forum › Support och feedback › Förbättringsförslag
- Detta ämne har 11 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast för 1 månad, 1 vecka sedan av
John.
-
FörfattareInlägg
-
-
2026-02-23 kl. 17:31 #14245::
Hej!
Något jag tänkt på här på sidan, är att om man går in på en specifik författares noveller, så kan man ”bläddra framåt – Bläddra bakåt”. Dock tycker jag att det skulle underlätta med sidflikar, särskilt när författare har väldigt många noveller så slipper man bläddra så mycket utan kan gå direkt till den sida man vill.
En till sak som vore trevligt är att få en notis om någon till exempel svarar på ett inlägg eller en kommentar man gjort på en novell.
Tack på förhand!!
Mvh Lucky-guy
-
2026-02-26 kl. 20:57 #14372
-
2026-02-26 kl. 21:45 #14379
-
2026-03-01 kl. 09:02 #14519::
Önskar att platsen för skrivandet inte var en öppen yta, utan mer en färdig mall att skriva i. Som ett färdigformaterat dokument så att alla noveller här får en enhetlig form. Men rätt styckesavstånd, samma sätt att uttrycka dialoger (bindestreck eller citat), och så vidare. Det skulle bli så mkt lättare att läa då.
Hade gärna också sett någon ”regelbok” eller ”tipsbok” upplagd här. Så skriver du… men tips på dialog, styckesindelning mm.
-
2026-03-01 kl. 12:56 #14541
-
2026-03-01 kl. 13:42 #14547::
VI har sedan start haft en tanke på en ”skrivarskola” i menyn med undersidor med kortare texter om dialog, tempus, gestaltning etc och det kanske kan vara läge att ta tag i den idén igen.
Hittills har några författare här, Sleepy och Calcifer skrivit under ”Senaste nyheter” (kopierat hit till forumet Skrivarstugan) men en fast plats i menyn så försvinner det inte i flödena.
Tänker att det gärna får ske med bidrag från våra driftiga författare. Ger det mer liv och olika vinklar på det hela.
Checklistan kan absolut uppdateras. Den skapades vid starten och har nog inte uppdaterats så mycket sedan dess.
-
-
2026-03-01 kl. 12:46 #14540::
Jag önskar att det fanns en knapp man kunde trycka på hos varje användare .. ”föreslå som exklusiv författare” när man vill göra redaktionen uppmärksam på en särskilt duktig sådan!
Jag förstår inte varför Carnal Pleasure inte är en exklusiv författare ännu? Har läst en enda novel, den senaste i två delar och är helt betagen!!!!!
-
2026-03-01 kl. 13:34 #14545::
Vi har inget särskilt system för det men enklast är att messa redaktionen och föreslå sig själv eller andra. Vi har väl heller inga supertydliga kriterier för det ännu men som vi skriver i våra regler ska det vara en författare som verkligen visat sig att hen kan hålla sig till våra regler så att vi aldrig behöver oroa oss över granskning för en sådan författare. Vi skriver också att personen ska hålla en hög kvalitet på sina texter och vara väl förtrogen med hur man redigerar och förbättrar sina texter samt trogna och produktiva författare men kvantitet är som sagt inte det viktiga.
-
-
2026-03-01 kl. 19:59 #14563::
Förslag på temat till novellutmaningarna:
1. Äldre och sex, klimakteriet, dålig hälsa mm. När det inte blir så fantastiskt som man hade kunnat önska.
2. Sex fiender emellan. Spioner? Försoningssex?
3. Hur sex ändras med tiden… en tidsresa. Sex som nykära, jämfört med sex 40 år senare. Minst!
-
2026-03-01 kl. 21:17 #14565
-
-
2026-03-02 kl. 18:00 #14594
-
2026-03-02 kl. 19:12 #14596::
En chat går tyvärr inte då vi båda har vanliga heltidsjobb så vi skulle tyvärr inte kunna bevaka den på önskvärt sätt. Däremot brukar vi svara grymt snabbt på PM eller här i forumet.
Egna forum funkar inte rent tekniskt. Forumet vi använder har inte funktion för slutna forum för inbjudna användare. Det finns bara läsbart för alla och skrivbart för inloggade användare eller endast läs- och skrivbart för inloggade användare men dolt för oinloggade besökare. Så det är ganska primitivt på det viset.
Jag ser också forumet som en add-on för att öka engagemanget lite men fler och slutna forum behöver modereras och risken finns att det skulle kunna missbrukas och dra igång andra saker och det vill vi ogärna riskera.
-
-
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Jag kan hålla med föregående skribenter att båda novellerna kunde ha slagits ihop till en novell, samt att detaljerna kunde…