-
John svarade på ämnet Förbättringsförslag i forumet Support och feedback 3 månader, 3 veckor sedan
Vi har inget särskilt system för det men enklast är att messa redaktionen och föreslå sig själv eller andra. Vi har väl heller inga supertydliga kriterier för det ännu men som vi skriver i våra regler ska det vara en författare som verkligen visat sig att hen kan hålla sig till våra regler så att vi aldrig behöver oroa oss över granskning för…[Läs mer]
-
Sleepy Aragorn svarade på ämnet Förbättringsförslag i forumet Support och feedback 3 månader, 3 veckor sedan
Det finns en sida med ”Checklista för ny novell” som innehåller en del användbar information, men kanske borde den utvidgas lite angående formatering och annat. Dock bör det inte inte bli en alltför lång lista, för då kommer ingen orka läsa den…
-
OffGlen svarade på ämnet Förbättringsförslag i forumet Support och feedback 3 månader, 3 veckor sedan
Jag önskar att det fanns en knapp man kunde trycka på hos varje användare .. ”föreslå som exklusiv författare” när man vill göra redaktionen uppmärksam på en särskilt duktig sådan!
Jag förstår inte varför Carnal Pleasure inte är en exklusiv författare ännu? Har läst en enda novel, den senaste i två delar och är helt betagen!!!!!
-
OffGlen startade ämnet En bugg? i forumet Support och feedback 3 månader, 3 veckor sedan
Just nu får jag aviseringar om att jag själv har skrivit i forumet…. Kan det vara en bugg?
-
John kommenterade på inlägget För att jag vill 3 månader, 3 veckor sedan
Jag tycker inte du ska släppa de uppslagen utan skriva dem. För att du gör det bra, det är viktigt och det är verkligheten. Jag skickar ett tips på uppslag i PM.
-
John svarade på ämnet Novellutmaning i forumet Skrivarstugan 3 månader, 3 veckor sedan
Sådana utmaningar som avsåg temadagar, tex kramens dag, pussdagen etc så var det meningen att de skulle publiceras just på den dagen men om passerade utmaningar inspirerar till att skriva något så kör på, det är bara kul. Hela meningen med utmaningarna är just att få inspiration att kanske skriva om sådant man inte brukar skriva om.
När no…[Läs mer]
-
RuterEss kommenterade på inlägget Mitt liv som manlig eskort. Del 14. 3 månader, 3 veckor sedan
God morgon OffGlen! Tack för din kommentar. Nu ska vi se om jag kan bena upp det här. 1. Ska kolla på den meningen och ev stryka om det går. 2. Om man kliver rakt in i del 14 (eller har du läst del 13 ocks […]
-
OffGlen svarade på ämnet Novellutmaning i forumet Skrivarstugan 3 månader, 3 veckor sedan
Med andra ord – kan jag skriva novellutmaningar på teman från tidigare utmaningar?
-
John svarade på ämnet Novellutmaning i forumet Skrivarstugan 3 månader, 3 veckor sedan
Det är ingen tävling och vi har inga priser att dela ut. Mer en utmaning att skriva inom andra ämnen än man brukar och priset är heder och ära. 🙂
Utmärkelse skulle man absolut kunna tänka sig men inte för varje novellutmaning man är med i. I så fall skulle profilen hos en del snart bli alldeles för plottrig.
-
OffGlen svarade på ämnet Förbättringsförslag i forumet Support och feedback 3 månader, 3 veckor sedan
Önskar att platsen för skrivandet inte var en öppen yta, utan mer en färdig mall att skriva i. Som ett färdigformaterat dokument så att alla noveller här får en enhetlig form. Men rätt styckesavstånd, samma sätt att uttrycka dialoger (bindestreck eller citat), och så vidare. Det skulle bli så mkt lättare att läa då.
Hade gärna också sett någon…[Läs mer]
-
Hanshoyer kommenterade på inlägget Red Velvet Club – Med alla sinnen öppna 3 månader, 3 veckor sedan
Oj oj vilken trevlig läsning! Och vilken tur att jag råkade befinna mig på klubben samtidigt! Woow! Vilken inlevelse du har
-
OffGlen svarade på ämnet Novellutmaning i forumet Skrivarstugan 3 månader, 3 veckor sedan
Är Novellutmaningen en tävling? Eller bara en utmaning? Får alla deltagare ett märke eller bara vissa/vinnaren? Hur fungerar det?
-
Sleepy Aragorn kommenterade på inlägget För att jag vill 3 månader, 3 veckor sedan
Tack igen, John! Kul att höra att jag fick till det. Jag fick ju, som jag skrev till Nightcare, tidigt tanken att återanvända den gamla oavslutade mobbingnovellen, men insåg också att ekvationen skulle bli svår […]
-
OffGlen kommenterade på inlägget Mitt liv som manlig eskort. Del 14. 3 månader, 3 veckor sedan
I ärligheten namn – jag har inte läst hela serien. Men detta har jag läst, så detta kan jag ge lite feedback på. Du skriver bra och gestaltar väl, men jag har en del förbättringsförslag. Ta det du vill och lämn […]
-
OffGlen kommenterade på inlägget Kärlekens Förstånd 3 månader, 3 veckor sedan
Eller kanske att kärlek är mer förståndigt är elakhet.
-
OffGlen svarade på ämnet Dialog i forumet Skrivarstugan 3 månader, 3 veckor sedan
Tack! Jag ska verkligen titta på det! Skulle du ha lust att titta på min berättelse ”Tjänarinnans Berättelse” och säga vad du tycker om den rent språkligt/textmässigt? Hade verkligen uppskattat konstruktiv kritik med förbättringsförslag på meningsuppbyggnad och liknande.
Det är ingen dialog i den första delen, men ju längre berättelsen gå…[Läs mer]
-
OffGlen svarade på ämnet Dialog i forumet Skrivarstugan 3 månader, 3 veckor sedan
Så.. du skriver inte en replik per mening, ser det ut som?
-
OffGlen wrote a new post 3 månader, 3 veckor sedan
Tjänarinnans Berättelse; #7 Stilla natt, Heliga nattPluggen trycker mig in i dömmar jag inte vågat drömma sedan jag greps den där natten för snart ett halvår sedan. Sandra och jag på fest. Hon höll en cigaret […]
-
George kommenterade på inlägget Sagor för barn som är vuxna nu – Kåtbockarna Bruse 3 månader, 3 veckor sedan
Åh! Dina underbara sagor är fantastiska!
-
George kommenterade på inlägget Kärlekens Förstånd 3 månader, 3 veckor sedan
En skön liten berättelse om att kärleken inte har något med förståndet att göra.
- Visa mera
Calcifer
Senaste nytt
Sök novell
Dölj innehåll
Här kan du välja att dölja innehåll från den eller de kategorier du inte önskar se. Hantera innehåll!
Senast i forumet
Kommenterat
Tack Mxmeralda för de fina orden. Din uppskattning värmer alltid lite extra. Tack också för kritiken. Som ändå kommer från…
Det här är helt klart det bästa jag läst på länge! Du bygger upp del ett som en roman och…
En helt underbar story i min smak där jag anser att syrran/dottern självfallet måste få bli en del av gemenskapen…
Jag förstår. Det finns dock en baktanke med det, som kommer i nästa del. Jag kunde ha skrivit det i…






Tack alla för de fina orden, som redan vällt in. Jag är helt överväldigad av responsen på vad som tydligen…