Samskrivandets konst

Välkommen Forum Skrivarstugan Samskrivandets konst

Visar 7 svarstrådar
  • Författare
      Rösta upp
      0
      Rösta ner
      ::

Är det någon här som har provat att skriva ihop tillsammans.

För flera år sedan skrev jag några noveller tillsammans med en talangfull kvinna. Det var spännande att se hur berättelsen rörde sig i två olika riktningar och utmaningen blev att gemensamt knyta ihop dem.

Inte så lätt att få det bra, men både upphetsande och lärorikt.

Rösta upp
      0
      Rösta ner

Inte samskriva, men vi började på en ”stafettnovell”. Tyvärr hann vi bara två delar för de som skulle fortsatt kom aldrig till skott.

Rösta upp
        0
        Rösta ner

För flera år sedan skrev jag en novell tillsammans med en kvinna. Eller snarare vi skrev samma novell i jag-form om hur vi var otrogna tillsammans.
        Blev väldigt lyckat

Sven-Arne
      Trådstartare
        Författare
        Rösta upp
        0
        Rösta ner

Kul idé! Skriva stafett kan ju bli hur snurrigt som helst. Men det är en förmåga att lyckas följa någon annan och samtidigt bidra med nytt.

Sven-Arne
          Trådstartare
            Författare
            Rösta upp
            0
            Rösta ner

Fint att se att du har den erfarenheten. Jag tycker ju om verbala förspel och att skriva i jagform tillsammans borde ha den effekten.
            Tack för att du delade med dig.

Rösta upp
          0
          Rösta ner

Vilken intressant tråd 🙂
          Jag hade tyckt att det vore svinkul att samskapa/skriva med någon.
          Har NOLL erfarenhet av att skriva men älskar att få höra någon berätta om sina dåtida sexäventyr och fantasier.
          Tänk om man kunde få bli vän med någon ”snuskig” person som helt obekymrat ville dela med sig av sina dåtida äventyr och där man tillsammans skapade berättelser av det.
          Eller bara fick låta fantasin ta plats, tillsammans.

För mig låter det dessutom som ett bra förspel!

Sven-Arne
          Trådstartare
            Författare
            Rösta upp
            0
            Rösta ner

Mycket av det jag skriver om bygger på egna erfarenheter. Lite som att jag biktar mig, men också för att pysa ut allt ”snusk” som jag obekymrat vill dela med mig av.

Onanista! Är säker på att du kan hitta någon som på ett lite mer personligt och nära plan vill prata snusk. Någon som älskar tanken att med ord och fantasi dela sina erfarenheter med just dig.

Välj ut den som du tycker skriver intressant och bjud in.

John
            Keymaster
              Exklusiva författareSuperpatreonsAdministratorÅrets favoriter 2025Årets favoriter 2024
              Rösta upp
              0
              Rösta ner

Jag skulle gärna skriva ihop med en tjej. Tänker mig att skriva vart annat kapitel. Men, som det heter jag väntar på den rätta. 🙂 Jag tror det är ganska mycket som behöver klicka men då skulle det kunna bli hur bra som helst. Men vem vet, en dag kanske.

Sven-Arne
              Trådstartare
                Författare
                Rösta upp
                0
                Rösta ner

Snacka ihop dig med Onanista. Kanske hon är den du söker.

I sak vet jag att du har rätt. Det är inte bara att skriva med någon. Kan vara en liten tvist i nått ämne som gör att samspelet inte lirar.

På samma sätt kan det kännas som magi när den man skriver med hitta vinklingar som får det att hugga till av upphetsning.

Så din ödmjukhet och klokhet behövs som grund för ett bra resultat.

Anonym
                  Rösta upp
                  2
                  Rösta ner

Jag har inte provat själv, men jag tror att det kräver ett stort mått av disciplin och samsyn kring enkla saker som till exempel språkbruk, tidsplanering och så vidare. Men hittar man rätt, så är det förmodligen fantastiskt roligt att utväxla tankar, idéer och tillsammans se hur en berättelse växer fram.

John
                    Keymaster
                      Exklusiva författareSuperpatreonsAdministratorÅrets favoriter 2025Årets favoriter 2024
                      Rösta upp
                      0
                      Rösta ner

Jag tror som du @Pencil. Svårt att hitta någon som man klickar med. Det är nog därför det sker så sällan. Jag kan bara påminna mig någon enstaka eller ytterst fåtal jag läst genom åren.

Sedan har vi författarparet @Wampyrellagirls. Kanske vill de dela med sig av sina erfarenheter och råd. Tror mig veta att de är kompisar. Alternativt kanske man behöver en kärlekshistoria som man delar? En online eller IRL.

Sedan tror jag det faller på också att det går hundra skrivande män på en kvinna så oddsen att hitta någon är lite dåliga.

Anonym
                        Rösta upp
                        0
                        Rösta ner

Min absolut största passion är att skriva för hand – En penna och “tusen papperslappar” är min hobby och vägen till kreativt skapande. Samtidigt blir det kanske lite av ett hinder för att bygga meningsfulla skrivarrelationer, när de flesta i dag skriver med dator – eller till och med låter datorn skriva.

Om det skulle ”klicka” med någon så tror jag att könstillhörighet är av mindre betydelse.

Visar 7 svarstrådar
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Sök novell

Dölj innehåll

Här kan du välja att dölja innehåll från den eller de kategorier du inte önskar se. Hantera innehåll!

Kommenterat

1. Håller med, detta är fantastiskt fint och det går alldeles utmärkt att skriva erotiskt utan sex när man skriver så…