Hur många gånger kommer oftast du när du har sex?
- Har inte sex
- Noll
- 1
- 2-3 ungefär
- Fler än 3
- Går inte att räkna!
- Detta ämne har 15 svar, 8 deltagare, och uppdaterades senast för 1 timme, 45 minuter sedan av
onanista.
-
FörfattareInlägg
-
-
2026-02-05 kl. 22:12 #13787::
Under ett ”vanligt samlag”, hur många orgasmer får du? Svara genom att rösta, så blir det anonymt.
Och om du känner dig lite mer frimodig, vad har du att säga om ämnet? Vill du inte vara så personlig och hänga ut dig själv eller din partner, så har du kanske andra erfarenheter du kan dela med dig av? Vad upplever du som vanligt, eller vad är det mest extrema du bevittnat?
-
Detta ämne redigerades för 1 vecka, 1 dag sedan av
Sleepy Aragorn.
-
Detta ämne redigerades för 1 vecka, 1 dag sedan av
-
2026-02-07 kl. 16:42 #13823::
Tack Sleepy för ett väldigt intressant ämne! Jag har väldigt svårt att välja alternativ, velar mellan att ange ”Noll” och ”Går inte att räkna” beroende lite på hur man ska tolka vad ”att komma” betyder :D, däför känner jag för att skriva ner ett långt svar.
Jag är själv en cis-man och om man ska anta tolkningen som de allra flesta sexnoveller på den här sidan gör, kommer man — som man — när man ejakulerar. Om det är ejakulation som menas med ”att komma”, så kommer jag kanske var tredje gång jag har sex, i snitt. Så definitivt närmare noll än ett.
I min erfarenhet så är dock ”orgasm” och ”ejakulation” två skilda saker. De kan sammanfalla, och för många gör det nästan alltid, men de behöver inte göra det. Man kan ejakulera utan att uppleva den euforiska känslan av en orgasm. Jag får flashbacks till några misslyckade onanisessioner i tonåren, då jag försökte avbryta runkandet innan jag gick över gränsen. Ibland lyckades jag tajma det absolut sämsta ögonblicket att avbryta, både för tidigt och för sent… och kroppen gick miste om orgasmen, samtidigt som sperman kom ändå forsande 10 sekunder senare…
Å andra sidan, har jag på senare år också kunnat uppleva en orgasmliknande känsla i kroppen, utan att komma till punkten där jag ejakulerar. Det kan uttrycka sig på olika sätt, olika gånger. Ibland kan den vara lika intensiv och med en hög topp som man får precis innan en ejakulation. Ibland kan den vara mer utdragen skön känsla som sprider sig över hela kroppen, som en våg som man surfar på under en längre tid. Kanske inte helt olikt vad jag har hört av personer med kvinnlig kroppsanatomi beskriva olika typer av orgasmer de får (e.g. orgasm från klitorisstimulans jmf med från vaginal stimulans)
Så, för att avsluta, så njuter jag mest av sex där det inte finns något mål. Jag njuter av känslan av närvaro i kroppen och de vågor av höjder och dalar som uppstår under samlaget. Då det är svårt för mig att räkna alla dessa höjder, så tror jag att ”Går inte att räkna”-alternativet skulle passa bäst i sammanhanget 😀
-
2026-02-07 kl. 18:46 #13826::
Ett mycket vettigt svar!
Jag lade in frågan för att liksom ha invigt Dark room-forumet med en första sexuell tråd, men insåg ganska snart ett antal brister med frågan.
Jag gissar att fördelningen av svar bland män i allmänhet är väldigt samlade runt 1 orgasm/utlösning. Det finns de som av olika anledningar inte får utlösning under samlag, och andra som kan starta om eller fortsätta efter utlösning så att de kommer flera gånger under samma samlag. Själv ligger jag strax under 1 i snitt, eftersom vi håller på så länge min fru orkar och ibland hinner jag inte i mål innan hon sätter stopp.
Bland kvinnor är troligen svaren mer spridda. Det lär finnas betydligt fler kvinnor än män som i princip aldrig kommer under samlag. Andra når orgasm och är slutpumpade/känsliga/lusttömda efter en orgasm. Ytterligare andra tillhör de som kan komma flera, eller rentav jättemånga gånger – vilket förekommer även om det såklart är betydligt ovanligare än i novellerna här (inte minst mina).
Vidare vågar jag anta att det är en ganska stor övervikt av män bland de svarande här, vilket gör att den lilla spridningen av svar bland män och den något större spridningen bland kvinnor, blir väldigt liten i praktiken. Med 10 svarande är 90% av svaren 1, vilket inte är så oväntat, och därmed var min fråga inte så intressant att ställa som jag tyckte i stunden. Men även ett väntat svar är ett svar!
Ja, och sen kommer vi till din aspekt. Båda bland män och kvinnor är det olika vad man tycker räknas som orgasm. Min fru kan nå orgasmliknande tillstånd på olika sätt, men hon tycker inte att det räknas om inte klitoris varit inblandad. Vidare kan hon ”skvätta”, men det är inte överhuvudtaget förknippat med någon sorts orgasmliknande känsla för henne, så dessa räknas ännu mindre. Och jag har hört talas om det du skriver om bland män också, även jag inte kan relatera till det själv (än). Det gör min fråga ännu dummare… 😅
-
-
2026-02-07 kl. 17:55 #13825::
I princip alltid bara en gång. Men det har funnits två människor i mitt liv där jag har kunnat komma 2 och någon enstaka gång 3 gånger. Det har varit mentalt. Kanske är det bara dessa två jag faktiskt älskat på riktigt, där allt liksom funnits under huden, inte bara utanpå.
Så jag vet att det går men att det inte kommer upplevas igen.
-
2026-02-09 kl. 22:12 #13896::
Alltså, jag har så många olika orgasmer! Den där jag kommer rent fysiskt, en som är mental, och båda två i kombination.
Sen kan jag ju komma flera gånger i följd – då tänker jag att det är kedjeorgasmer, och andra gånger kommer jag liksom i en stor orgasm och sedan distinkta mindre efterföljande som alltså inte är kedjeorgasmer utan har mellanrum.
Det är väldigt.. komplext men kul!
-
2026-02-10 kl. 12:26 #13915
-
2026-02-12 kl. 10:36 #13963::
Har alltid varit olika men oftast en gång tillsammans med min fru. Vi var gifta i 25 år innan hon gick bort för snart två år sedan.
Hade ett kk-förhållande i trettioårsåldern med en yngre tjej som bodde på annan ort så när vi träffades typ en gång i månaden så kunde jag komma 6-7 gånger på ett dygn. Vi ägnade oss bara åt sex då.
Numera blir det mest onani så en gång känns tillräckligt. -
2026-02-12 kl. 20:04 #13984::
Hej! Vilken typ av sex talar vi om? Är kvinna, ogift, ensamstående.
1.Ensam tillsammans med en leksak. (T.ex en dildo eller liknande?) 2.Tillsammans med en nära manlig bekant? 3.Tillsammans med en nyligen upptäckt bekantskap? 4.Tillsammans med en person av samma kön? Med andra ord, det är för mig en svår fråga att svara på.
Med en person, vilken jag känner, är van vid och är man, är 2 ggr vanligt. Är det en nyupptäckt bekantskap, som jag verkligen känner för, är det inte ovanligt med fler än 3 ggr. Speciellt om personen vet vad han /(hon) gör. Multiorgasmer är inte ovanligt. Som sagt detta är det för mig svårt att tala om och beskriva. Man kan ju bli betraktad som en värre snuskis…!
-
2026-02-12 kl. 20:13 #13985
-
2026-02-12 kl. 20:20 #13986::
Ptja, frågan är ju hur många gånger du OFTAST kommer, så det beror ju på vilken sorts sex du har oftast då 🙂
Jag vet inte om risken för att betraktas som ”snuskis” är särskilt stor på detta forumet. Vi är ju alla anonyma här i förhållande till verkliga identiteter, men samtidigt så ”känner” vi varandra som författare och läsare. Dock handlar ju läsandet och skrivandet om (mestadels) fantasier och det kan kanske kännas märkligt och sårbart att då avslöja saker om våra verkliga sexliv. Det kan ju t.ex. avslöja att man lever ett mycket ”dödare” sexliv än man kanske ger bilden av i sina noveller, eller tvärtom, kan bekräfta diktens utsvävningar lite väl mycket?
-
2026-02-12 kl. 20:49 #13988
-
-
2026-02-12 kl. 21:01 #13989::
Själv börjar jag vara så pass gammal så jag inte bryr mig vad folk tänker längre, kunde under en period av mitt liv, mellan 20-30 ha väldigt svårt att komma tillsammans med någon annan, varför vet jag faktiskt inte, till jag träffade min fru när jag var 31. Hon var 18 då och fick mig att slappna av vid sex som ingen annat kunnat göra tidigare och kunde under våra första år komma 2-3 gånger under en kväll. Med åren tunnades det väl ut lite men vid vissa tillfällen kunde vi ta in på hotell till exempel och bara ägna oss åt varandra och då var det lätt att komma med henne flera gånger.
-
2026-02-12 kl. 21:30 #13993::
Hej, John och Sleepy Aragorn.
Tråkigt att mina svar gällande orgasmer misstänkliggjorde mig direkt. Kanske också gav mig dåligt uppförande. Jag skall försöka bättra mig.
Ett förtydligande då. Ordet snuskis var mera ämnat som en form av skämt. Inget mera. Beträffande mitt skrivande har jag sedan yngre tonåren skrivit dagbok. Inte varje dag, heller inte varje vecka med ändå ofta. Detta har varit ett stöd i mitt sk författarskap. I annat fall har inte skrivandet gått så bra pga en skada jag fått under unga år, vilket menligt stundtals påverkat mig. Alltså, det går int längre så bra att skriva som tidigare under Bubblan-tiden.
Under tidigare år fram till för cirka 10 år sedan har det varit mycket av det som vi brukar skriva om här på sidan, som jag varit inblandad i. Har varit samboende under många år och har inte levt enligt den norm som samhället önskar, då vi tyckt om varandra i familjen lite mera än vad samhället tycker man skall göra.
Varför jag säger detta, är därför jag nyligen läst egenom profiltexten en av sidans medlemmar skrivit, vilket gjorde att jag direkt kände mig träffad. Vilket också gjorde att jag alldeles nyss raderade ett stycke som inte behöver läsas av andra.
För tre år sedan flyttade jag från den östra delen om Uppsala och bor nu i Värmland, bland annat för att få andas en annan luft. Dessa ord får tolkas av den som vill. Kanske gissar någon rätt?I övrigt kommer jag inte att kommentera det jag tidigare i kväll skrivit på Forumet.
God aften hälsar Huldan och loggar ut.-
2026-02-12 kl. 21:38 #13994
-
2026-02-12 kl. 22:04 #13995::
Menade absolut inte att misstänkliggöra. Missade också skämtet och såg bara en möjlighet att anknyta till en intressant aspekt gav tänkt på, eller känt av själv, att jag känner mig lite hämmad i vad jag vill skriva om mitt sexliv här trots att vi är anonyma.
Jag dömer ingen, alla gillar olika, men för gärna tydligt på min profil var mina egna gränser går, så att de som gillar annat kan gå vidare (vissa gillar t.ex. inte att läsa om stora kukar), medan de som gillar samma som jag kan läsa vidare utan vad de skulle kunna uppfatta som otrevliga eller avtändande överraskningar.
Ledsen om jag var otydlig. Jag har enorm respekt för dig och ser dig som en av de viktigaste användarna här, liksom tidigare på Bubblan. 😘
-
-
2026-02-13 kl. 21:32 #14003::
Som ung hände det att jag fastnade i onanin som nån slags självreglering/ångestdämpande eller för att avreagera frustration på rastlöshet.
Brukade då komma mellan 7 – 20+ gånger under en session för att ens kunna vara en normalt fungerande person. Smet tom. iväg till skoltoan när det var matte på schemat. Fan va tråkigt ämne.Såg det som en självklarhet att jag alltid var berättigad minst 3 orgasmer vid sex/annat med en partner förr. Jag löste ju det oftast själv ändå så, och när jag tänker tillbaka så var jag väl kanske lite ego.
Jag brukade hämnas mina tjejkompisar som berättade storys om alla killar som var svin.
Det var ofta jag lurade killar till att tro att det kanske skulle bli sex av nått slag men när det kom till krita lämnade jag dom nakna och vilsna.
Själv behöll jag alltid kläderna på. Smet iväg med någon dålig ursäkt och låtsades som att det regnade när dom med alla medel försökte få kontakt eller hälsa på stan.
Väl hemma så onanerade jag istället.
Lite tragiskt kanske men har inte förmågan att gå hela vägen om det inte är någon speciell.På senare år har jag taggat ner. Vid onani får jag i regel alltid 3-4 orgasmer.
Men numera kan jag bli stressad av att en partner förväntar sig att jag alltid ska komma så jävla många gånger. Det börjar nästan bli ointressant.Hoppas inte att jag skrämt upp någon till att tro att jag ser ner på män. Jag har bara roats av att leka med dom och att få hämnas lite oskyldigt å andras vägar.
Kan lova att jag inte lurat några pojkar på ett bra tag nu!
Lite tråkigt på ett sätt… men samtidigt inte särskilt snällt av mig att fortsätta i samma spår.
-
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Bra Hailay! Du fångar så många delar i fortsättningen så det skapar både helhet, nyfikenhet och lite mysteri. Keep on…