Forumfeedback och buggar

Välkommen Forum Allmänt Forumfeedback och buggar

Visar 5 svarstrådar
  • Författare
      Sleepy Aragorn
      Deltagare
      Up
      1
      Down
      ::

Fantastiskt spännande med ett forum! Detta ska bli kul!

Jag tänker att jag skapar en tråd här om forumets funktion mer tekniskt. Redaktionen får justera, men man kan väl både rapportera buggar och föreslå funktioner här?

Själv har jag problem med att visa element i forumet blir för breda för skärmen på mobilen. T.ex. Textrutan jag skriver denna text i, den är bredare är skärmen så jag ser inte en hel rad samtidigt och jag kan inte scrolla i sidled (men däremot flytta textmarkören för att tvinga sidoscroll).

Johan
      Keymaster
      Up
      0
      Down

Hej!
      Vad har du för enhet och webbläsare för det det kostar ut? Jag lyckas inte återskapa felet nämligen.

Sleepy Aragorn
        Deltagare
        Up
        0
        Down

Android, Chrome. Testat i Brave också, blir likadant.

djupblå
        Deltagare
        Up
        0
        Down

Android + Firefox och får liknande beteende som Sleepy Aragorn beskriver. Vore bra med en scroll i sidled…

• Detta svar redigerades för 3 timmar, 20 minuter sedan av djupblå. Anledning: rättstavning
      Johan
      Keymaster
      Up
      0
      Down

Hmm… väldigt märkligt. Jag har själv bara tillgång till enheter med Ios. Men där fungerar det precis som det ska, även i Chrome.
      Är det bara i forumet det blir så eller ser det likadant ut till exempel där man lägger in en novell eller när du skriver kommentarer?

Sleepy Aragorn
        Deltagare
        Up
        0
        Down

Bara på forumet. Textrutan (som jag skriver denna text i) samt fältet under med taggar, är det som är för breda.

djupblå
      Deltagare
      Up
      0
      Down

Tog en screenshot för att visa hur det såg ut för mig när jag skrev inlägget ovan, laddade upp det på en bildbank och försökte länka till det, men inlägget (eller snarare inläggen, för jag försökte flera gånger) publicerades inte.
      Är det så att länkar inte tillåts? Eller måste de passera någon modereringsfunktion först? (Ber om ursäkt om det blir en del extrajobb för moderatorerna bara av mina inlägg…)

Testade också med HTML-tag a, men det funkade inte heller *sweaty smiley*

Johan
      Keymaster
      Up
      1
      Down

Hej djupblå!
      Det fungerar helt enkelt inte att använda länkar så det är därför.
      Vi har fått en bild av Sleepy så vi har koll på hur det ser ut. Däremot förstår jag fortfarande inte riktigt VARFÖR det blir så på Android. Tack för att du också kan bekräfta att det blir knas i alla fall. Vi fortsätter kolla på det.

djupblå
      Deltagare
      Up
      0
      Down

Screenshot på hur det såg ut för mig när jag skrev mitt tidigare inlägg

Visar 5 svarstrådar
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Sök novell

Kategorier

Dölj Innehåll

Här kan du välja att dölja innehåll från den eller de kategorier du inte önskar se.

Hantera innehåll!

Kommenterat

1. Tack så mycket *glad* Det kommer mer, jag lovar. Så fort själva livet inte tar så mycket plats och det…

2. Johanna vet vad hon vill En flicka i min smak

New Report

Close