Dåtid kontra Nutid

Välkommen Forum Skrivarstugan Dåtid kontra Nutid

Visar 0 svarstrådar
  • Författare
      Rösta upp
      0
      Rösta ner
      ::

Jag har ett stort historiskt intresse, så känner ibland att jag har ett dilemma.

Jag har två noveller/novellserier som jag våndats kring sedan Bubblans tid.

En utspelar sig tidiga 1800-talet när Californien fortf inte tillhör USA, den andra i USAs Söder innan inbördeskriget.

Dilemmat är att jag inte vill skriva en historisk roman präglat av nutida världsuppfattning, men då kan en hel del uppfattas som känsliga ämnen.

Som Vargas Llosa sa när han blev anklagad för att vara manschauvinist; Jag beskriver hur det var i den här världen på den tiden.

Bara i min novellserie ”Hollywood Diaries” som jag baserar på olika dåtida karaktärer, och vad jag läst om dem, kände jag att jag balanserade på vad som var OK ”nu”.

Visar 0 svarstrådar
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Sök novell

Dölj innehåll

Här kan du välja att dölja innehåll från den eller de kategorier du inte önskar se. Hantera innehåll!

Kommenterat

1. Det är vackert med kvinnor som kan dominera en man. Få honom att underordna sig och bli deras verktyg. Spännande…

2. 😄 Jag gillar dina noveller, med humor, sex och allvar blandat på ett underbart sätt vilket gör dom både upphetsande…