Välkommen › Forum › Allmänt › Rakade ideal eller naturliga val – vem bestämmer över kroppen? › Svar till: Rakade ideal eller naturliga val – vem bestämmer över kroppen?
Jag tycker i princip att det är upp till var och en, vad man vill frisera eller raka eller inte. Och det gäller inte bara könshåren. Det finns ju så mycket åsikter om armhålor och rakade ben. Själv rakar jag armhålorna med jämna mellanrum, inte för att jag inte förväntas visa upp en hårig armhåla, utan för att jag är tvungen. Annars luktar det till slut för djävligt. Men har man inte det problemet, så tycker inte jag att man ska tvingas till det. Framför allt är det ju många män som låter det växa hej vilt, och inte många orkar protestera.
Kvinnor har väl mer förväntningar på sig där. Jag minns en snackis om Mello-publiken för några år sedan, där det blåste upp en mindre storm angående en medelålders dam i publiken, med ärmlös klänning, som inte rakat armhålorna. Det blev ett jävla liv. Löjligt tycker jag.
Ännu värre är det nästan med rakade ben. Det tycker jag verkligen är upp till var och en. Ett blont fjun kan ju till och med vara sexigt. Sedan får man väl erkänna att man skulle haja till om man såg ett par orakade kvinnoben med lite mörkare behåring. Men det är ju bara för att man är så ovan. Släpp benen loss det är vår, säger jag. I alla fall snart. Somliga tycker ju till och med att det är oaptitligt när män bär shorts, och visar upp sina håriga spiror. Men då tycker jag folk får ta och ge sig. Lägg er inte i, säger jag.
Om vi sedan ska närma oss själva kärnfrågan, det så kallade centerpartiet på kroppen, så är det som sagt upp till var och en. Ur porrsynpunkt, eller om man får se en vacker kvinna naken, så vill man ju gärna kunna se. Få se det fina hon har mellan benen. Och det är ju svårt om det är en flerårig buskvegetation i vägen. Därför kan jag nog föredra helrakat, eller enbart en buske ovanför det allra heligaste. Och om man sedan får chansen att dyka in mellan dessa ben, så har vi ju som sagt aspekten med hår i munnen.
Som ett mellanting kan jag också uppskatta en kort ansad behåring, som inte döljer men kanske å andra sidan framhäver. Det kan vara lite snyggt. men omväxling förnöjer. Även tjejer som låter allt, och då menar jag allt, hår växa, kanske som ett ideologiskt statement, och dessutom stolt visar upp det, kan jag också tycka är väldigt sexiga.
För egen del då? Rakar jag mig där nere? Ja faktiskt, med jämna mellanrum. Tycker det känns skönt och lent och sexigt, och ger en skön känsla när man smeker sig själv, så som vi snuskhumrar brukar göra ibland 😉 . Sedan brukar jag alltid lämna kvar lite hår ovanför, kort friserat men ändå framträdande. Tycker inte det ser snyggt ut på mig med helrakat även där. Tycker jag ser ut som en bäbis. Och sedan är magen så hårig, så var ska man sluta?
Sen har jag faktiskt en lustig blygsel, så vet jag att jag ska besöka ett omklädningsrum inom snar framtid, så vill jag inte skylta med en rakad pung, utan avstår i god tid från rakningen.
Sån är jag. Men här är jag ju anonym.

.