Svar till: Beteende mot tjejer

Välkommen Forum Allmänt Beteende mot tjejer Svar till: Beteende mot tjejer

John
Keymaster
Trådstartare
    Rösta upp
    1
    Rösta ner
    ::

Absolut, jag känner exakt samma kollektiva skam och det begränsar i alla fall mig så till vida att man tänker till lite när man kommenterar och definitivt om jag skulle överväga att skicka ett privat meddelande för att förmedla min uppskattning den vägen. Jag känner själv att jag är ”ännu en kåt gubbe” trots att jag aldrig har sådana avsikter. Därtill har jag upplevt kvinnoförtryck på mycket nära håll varför topplocket går extra lätt när det här ämnet kommer på tal. 🙂 Jag vet att jag kan bli väldigt engagerad… 🙂

Män (nu generaliserar jag) har en tendens att tro att om en tjej skriver en berättelse på en sida för sexnoveller så är hon per automatik lovligt byte och villig att ta emot privata meddelanden. Så är det naturligtvis inte.

Vi är alla här för att skriva och läsa erotiska historier. Har man ett annat syfte med att hänga här bör man överväga det.

Ja att ge ”offren” verktyg som man gör när man tar fram sådana här verktyg är dåligt på alla sätt men tyvärr det enda sättet förutom att tjejer blir mer — vad ska vi säga, modiga och anmäler. Samma där, att behöva undanbe sig snuskiga meddelanden i sin profilpresentation (som en viss grupp män ändå aldrig läser) är också egentligen helt fel och borde inte behöva vara så. Men vi har inga andra verktyg. Vi varken kan, vill eller ska moderera privata meddelanden eftersom det vore kränkande även om vi i så fall skulle vara tydliga:

”När du registrerar dig här godkänner du att vi skannar dina inkommande och utgående meddelanden”

Det vore fel, tråkigt, tidskrävande och dessutom vill vi att användarna ska kunna kommunicera privat. Så där kommer vi aldrig hamna. Förr stängde vi hellre ner meddelandefunktionen.

Nu ska tilläggas att vi haft enstaka väldigt allvarliga saker som kommit till vår kännedom så att stänga meddelandefunktionen helt är absolut inte aktuellt.

Hur som helst, sådana verktyg kommer att komma mycket snart om våra tester går bra. Dessutom tittar vi på ett enklare sätt att rapportera och blockera.

Sök novell

Dölj innehåll

Här kan du välja att dölja innehåll från den eller de kategorier du inte önskar se. Hantera innehåll!

Kommenterat