Svar till: Inspiration och skrivprocesser – låt oss prata om det!

Välkommen Forum Skrivarstugan Inspiration och skrivprocesser – låt oss prata om det! Svar till: Inspiration och skrivprocesser – låt oss prata om det!

Rösta upp
0
Rösta ner
::

Jag säger inte att AI är helt av ondo eller att saker som skapas med Ai inte kan bli bra, för det kan det. Nu har jag förvisso inte kört utveckling i 33 år, utan snarare tjugofem, men även under den tidien så har det ju kommit en mängd olika verktyg som ökat vår produktivitet. Och det är inget fel i det!

Det går ju inte heller att komma ifrån att, det än så länge i alla fall, finns en mänsklig tanke bakom det som skapas. Du har ju in idé till den novell du vill skriva. Sedan att du tar hjälp av ett verktyg för att göra det är ju upp till dig. Jag gillar personligen processen att skriva 🙂

Med det inte sagt att det blir bättre, eller sämre, oavsett om den som producerar texten är människa eller maskin. Vissa människor kan helt enkelt inte skriva och bör nog låta bli, och i bland kan saker skapade av en skickligt formulerad prompt bli bra grejer.

Sök novell

Dölj innehåll

Här kan du välja att dölja innehåll från den eller de kategorier du inte önskar se. Hantera innehåll!

Kommenterat