Svar till: Inspiration och skrivprocesser – låt oss prata om det!

Välkommen Forum Skrivarstugan Inspiration och skrivprocesser – låt oss prata om det! Svar till: Inspiration och skrivprocesser – låt oss prata om det!

John
Keymaster
    Rösta upp
    0
    Rösta ner
    ::

Just ChatGPT är som tidigare nämnts väldigt pryd. Den berör aldrig ämnet incest och när jag kör mina noveller igenom den för analys påpekar den ofta att innehållet kan bryta mot policies.

Jag har lekt med den ibland och bett den skriva något kapitel men jag tycker det blir alldeles för platt och som @Jossan skrivit, väldigt likt och enformigt och eftersom AI egentligen bara är en ordgenerator baserad på sannolikhet så fixar den inte komplicerade upplägg.

Jag har ibland använt ChatGPT för att generera namn, tydligare karaktärsbeskrivningar och miljöbeskrivningar och för att förklara tekniska lösningar framför allt inom sci fi men skriver gör jag helt klart bättre själv.

Sök novell

Dölj innehåll

Här kan du välja att dölja innehåll från den eller de kategorier du inte önskar se. Hantera innehåll!

Kommenterat

1. Fortfarande otroligt bra! Stort tack sammet för dina noveller dom förgyller mina kvällar!