-
Lucky-guy kommenterade på inlägget Småstadsidyll #7 – Bussresan 4 månader sedan
Än en gång en välskriven och fin novell!! Som veckopendlare med långfärdsbuss mellan Dalarna och Stockholm för många år sedan, kan jag hålla med om att man mött många intressanta, kufiska och besynnerli […]
-
Lucky-guy kommenterade på inlägget Småstadsidyll #6 – Jullov i hembyn 4 månader sedan
Känner så väl igen mig i miljön du beskriver sen min egna barndom. Kommer ihåg torpet vi bodde i på somrarna. Varken el eller rinnande vatten. Utan det var vatten ur brunn, vedspis, fotogenljus, jordkällare och ut […]
-
John svarade på ämnet Vilka familjemedlemmar har du haft sexfantasier om? i forumet Dark room 4 månader sedan
Sannerligen inte rättvist. 🙁
Skickar ett PM.
-
George kommenterade på inlägget Tidig morgonstund 4 månader sedan
Spännande! Vad har Arne hittat på?
-
John svarade på ämnet Samskrivandets konst i forumet Skrivarstugan 4 månader sedan
Jag skulle gärna skriva ihop med en tjej. Tänker mig att skriva vart annat kapitel. Men, som det heter jag väntar på den rätta. 🙂 Jag tror det är ganska mycket som behöver klicka men då skulle det kunna bli hur bra som helst. Men vem vet, en dag kanske.
-
John svarade på ämnet Att kommentera noveller i forumet Allmänt 4 månader sedan
Nu läser jag betydligt mindre än vad jag skulle vilja vilket mer beror på tid tror jag. Men jag försöker kommentera.
-
Sleepy Aragorn svarade på ämnet Författare, läser ni andras noveller? i forumet Skrivarstugan 4 månader, 1 vecka sedan
Själv är jag en dålig läsare. Läser mindre än jag publicerar. Har lite dåligt samvete för detta, men alla bidrar vi med olika saker till sidan.
Det finns olika anledningar till att jag läser så lite. Dels är jag lite kräsen med kategorier, dels pga koncentrationsförmåga, dels pga brist på tid.
När jag väl läser är det ofta med stor behållnin…[Läs mer]
-
Sleepy Aragorn svarade på ämnet Att kommentera noveller i forumet Allmänt 4 månader, 1 vecka sedan
Jag är flitig kommenterare i andra sammanhang, men en dålig läsare (postade precis en fråga om detta i Skrivarstugan).
Annars håller jag med. Det är väldigt värdefullt att få kommentarer, särskilt om de är positiva och allra mest om de innehåller nån sorts indikation om vad det är som gör att man gillar novellen, eller om de bjuder in till…[Läs mer]
-
Sleepy Aragorn startade ämnet Författare, läser ni andras noveller? i forumet Skrivarstugan 4 månader, 1 vecka sedan
Handen på hjärtat, hur ofta läser ni noveller här på sidan? Läser ni fler noveller än ni publicerar?
(Om ni inte är författare, rösta inte utan klicka bara på visa resultat)
-
John svarade på ämnet Vilka familjemedlemmar har du haft sexfantasier om? i forumet Dark room 4 månader, 1 vecka sedan
Samma här. Min svärmor klippte oss alla i familjen under många år från att jag träffade min fru när jag var 23. Då var hon bara 39. Hon var alltid väldigt närgången på mig, stod med kroppen emot när hon klippte. Tyvärr vågade jag inte utforska det vilket jag ångrar idag. Däremot kommer det att komma en novell om en tänkbar utgång så småningom. 🙂
-
John svarade på ämnet Vilka familjemedlemmar har du haft sexfantasier om? i forumet Dark room 4 månader, 1 vecka sedan
Beklagar verkligen. Hemskt att förlora någon nära alldeles för tidigt. 🙁
-
John svarade på ämnet Vilka familjemedlemmar har du haft sexfantasier om? i forumet Dark room 4 månader, 1 vecka sedan
Men Janne, noveller ska inte ligga på USB-stickor i en byrålåda, upp med de gamla här 🙂
-
Swehn svarade på ämnet Pokes i forumet Support och feedback 4 månader, 1 vecka sedan
Tack
-
John svarade på ämnet Vilka familjemedlemmar har du haft sexfantasier om? i forumet Dark room 4 månader, 1 vecka sedan
Här kan du i alla fall läsa mitt bidrag om du inte sett den tidigare: Min tyska moster Stephanie.
-
John svarade på ämnet Pokes i forumet Support och feedback 4 månader, 1 vecka sedan
Poke är samma som motsvarande funktion på Facebook. Det betyder bara att man ”petar” på någon lite för att kanske säga ”hej, hallå” mindre direkt än att skicka ett meddelande. Vad man gör med det, petar tillbaka eller skickar ett mess och frågar ”vad f-n vill du?” Är en smaksak. 🙂
Det är mer en lite rolig funktion än särskilt nyttig. Jag s…[Läs mer]
-
Lucky-guy kommenterade på inlägget Småstadsidyll #5 – Höstlov 4 månader, 1 vecka sedan
Ljuvligt, underbart, mysigt och eggande… 🤗 Keep up the good work!! Mvh Lucky-guy
-
Lucky-guy kommenterade på inlägget Småstadsidyll #4 – Sommarlov i hembyn 4 månader, 1 vecka sedan
Stycket med Monica är bara så otroligt vackert. Sättet du skildrar livet, personerna, miljön och omgivningarna är verkligen Top notch! Feel good så man blir varm inombords…. Keep up the good work!! Mvh Lucky-guy
-
Swehn startade ämnet Pokes i forumet Support och feedback 4 månader, 1 vecka sedan
Får en del Pokes till mig
Någon som kan förklara vad det betyder -
Sleepy Aragorn svarade på ämnet Sleepys skrivtips! i forumet Skrivarstugan 4 månader, 1 vecka sedan
Tack för detta!
Det var Mxmeralda som först tog upp jämförelsen i perspektiv mellan Rowling och Tolkien (i Calcifers skrivtips om skrivprocessen), men det var en boll jag inte kunde släppa. Det var nog 4-5 år sen jag läste eller lyssnade på Tolkiens böcker senast, men du har nog rätt i att perspektivet ändå hyfsat konsekvent stannar hos en pers…[Läs mer]
-
George kommenterade på inlägget Sagor för barn som är vuxna nu – Mästermusen i stövlar 4 månader, 1 vecka sedan
Tack för dina härliga sagor.
- Visa mera
Calcifer
Senaste nytt
Sök novell
Dölj innehåll
Här kan du välja att dölja innehåll från den eller de kategorier du inte önskar se. Hantera innehåll!
Senast i forumet
Kommenterat
”Hujeda mig sånt barn hon var, ej värre tänkas kan”…😅 Ja nog är barn påhittiga och listiga för att få…
Jag vill ha en fortsättning
Tack alla för de fina orden, som redan vällt in. Jag är helt överväldigad av responsen på vad som tydligen…
Tack Mxmeralda för de fina orden. Din uppskattning värmer alltid lite extra. Tack också för kritiken. Som ändå kommer från…






Ja, verkligen. Det kändes bra att skriva så jag körde på tills den var klart. Precis. Hade denna bara varit…