Välkommen › Forum › Support och feedback › Explicita beskrivningar eller mer psykologiskt och antytt? › Svar till: Explicita beskrivningar eller mer psykologiskt och antytt?
Jag tror helt enkelt att det handlar om var på skalan porr-erotik man befinner sig och vilken effekt man vill uppnå. Personligen uppskattar jag ren porr för vad det är, och i den kontexten stör mig inte direkta ord som kuk och fitta. De tjänar sitt syfte när målet är att vara rakt på sak och visuellt explicit.
Men när jag siktar på något mer erotiskt, där stämningen och fantasin är i centrum, blir ordvalet avgörande. Då faller jag ofta tillbaka på mer sensuella termer som skaft och sköte. De skapar en annan atmosfär och tillåter läsarens fantasi att fylla i luckorna.
I mitt eget skrivande blandar jag faktiskt stilarna och kan använda mig av båda typerna av ordval i samma novell. Det blir ett medvetet grepp för att karaktärerna ska framstå på olika sätt. En hård karaktär kanske tänker och uttrycker sig mer rått och direkt, medan en annan är mer poetisk och antydningsfull. Det blir ett sätt att ge dem olika röster och personligheter.
Jag tror inte att det finns ett rätt eller fel, utan det handlar om vilken berättelse man vill berätta och vilken känsla man vill förmedla i just den stunden

Håller helt med Jummi. Minst lika bra.