Välkommen › Forum › Support och feedback › Explicita beskrivningar eller mer psykologiskt och antytt? › Svar till: Explicita beskrivningar eller mer psykologiskt och antytt?
Håller helt med, både att det beror väldigt mycket på historien och att det beror på vem man skriver för. Jag har alltid varit lagd åt det mer sensuella hållet, mer miljö och inte sällan åt det mer subtila hållet. För mig är kuk, fitta och röv ord som inte har någon särskild positiv klang alls. Jag har i enstaka fall ”tvingat” mig själv att använda de orden för att det känts mer passande just där och då. Annars tycker jag att karaktärernas känslor inför det som händer, lukter, smaker, tankar är viktigare men gärna blandat med explicita detaljer.
För mig avgör språket och storyn allt. Jag har ingen särskild erfarenhet eller ens dragning åt hårdare tag men här finns författare som kan få mig att läsa det med glädje och faktiskt njutning.
Vi har ändå ett språk som är väldigt ordrikt.


Ger svaret på del 1 och 2 här. En perfekt upptrappade story som håller en fångad hela tiden. Full insikt…