Välkommen › Forum › Skrivarstugan › AI i skrivandet › Svar till: AI i skrivandet
2026-05-26 kl. 21:56
#16031
::
Som en del av min kliniska tjänst ingår förbättringsarbete och att utveckla nya rutiner. I och med att HSL kräver att vården ska utgå från evidens behöver jag granska vetenskapliga artiklar, inom området som jag arbetar med. Här använder jag Gemini som stöd i artikelgranskningen. Det effektiviserar arbetet avsevärt!
Gällande att skriva här på Erotopia testade jag nyligen Gemini som korrekturläsare när jag skulle publicera en omarbetad novell. Gemini identifierade ett stycke där tempus inte var konsekvent med den övriga texten, något jag helt hade missat när jag själv korrekturläste. Jag tror jag kommer fortsätta använda Gemini för ändamålet framöver.


Håller helt med Jummi. Minst lika bra.