Välkommen › Forum › Skrivarstugan › Varför skriver du? › Svar till: Varför skriver du?
Att skriva är beroendeframkallande. En ventil för att sätta fantasier på pränt, men också för att utveckla den egna språkliga förmågan. Att överväga ord och formuleringar nästan in absurdum, att budskap och känslor förmedlas så att läsaren verkligen får den upplevelse man som skribent är ute efter.
Och varför erotik? Kanske för att det är bland det svåraste som finns att skriva. Att hitta rätt så att det inte bara blir mekaniska beskrivningar av kroppar, ställningar, könsorgan. Det finns risk för att det mer liknar ett porrfilmsmanus då. Att jobba mer med antydningar, personteckningar och kanske mer gestaltning är en utmaning som heter duga och som man nog aldrig blir riktigt fullärd i.


Håller helt med Jummi. Minst lika bra.