Svar till: Varför skriver du?

Välkommen Forum Skrivarstugan Varför skriver du? Svar till: Varför skriver du?

#15864
Rösta upp
3
Rösta ner
::

Att skriva är beroendeframkallande. En ventil för att sätta fantasier på pränt, men också för att utveckla den egna språkliga förmågan. Att överväga ord och formuleringar nästan in absurdum, att budskap och känslor förmedlas så att läsaren verkligen får den upplevelse man som skribent är ute efter.
Och varför erotik? Kanske för att det är bland det svåraste som finns att skriva. Att hitta rätt så att det inte bara blir mekaniska beskrivningar av kroppar, ställningar, könsorgan. Det finns risk för att det mer liknar ett porrfilmsmanus då. Att jobba mer med antydningar, personteckningar och kanske mer gestaltning är en utmaning som heter duga och som man nog aldrig blir riktigt fullärd i.



Sök novell


Dölj innehåll


Här kan du välja att dölja innehåll från den eller de kategorier du inte önskar se. Hantera innehåll!

Kommenterat


  1. Skön liten historia som får mig att tänka tillbaka på den tiden då ’spooky shit’ stod högt på listan över…