Välkommen › Forum › Skrivarstugan › Vem vet om att du skriver erotiska noveller? › Svar till: Vem vet om att du skriver erotiska noveller?
Jag hade kontakt med en vän på Bubblan och vi pratade just om detta. Jag funderade mycket på om jag bara skulle släppa bomben så fick min fru ta det som hon ville. Han hade gjort likadant. Vi hade liknande förhållanden där man inte kan prata om allt, väldigt olika sexuella behov och svårt att prata om svåra saker även i vanliga fall, mycket svartsjuka etc.
Han berättade hur som helst och det var en av dropparna som fick bägaren att rinna över. Till en början läste de tillsammans, upplevde till och med några av berättelserna de läste hemma i sängen och sexlivet blev till en början återupplivat.
Sedan kom svartsjuka, misstankar och ifrågasättande. ”Lisa som du knullade i vedboden ute på landet, är det i själva verket Klara? Har du legat med henne?”
Jag lade ner mina planer. Vi skulle tveklöst hamna där fast utan det inledande återupplivade sexlivet.
Men som sagt, har man de problemen så börjar det inte med skrivandet. Det är bara ett av problemen.

Fantastik novell. Ta till exempel den här första meningen! ”När vintern tar sitt iskalla grepp om den skandinaviska halvön undrar…