Svar till: Vad tycker du om Erotopia?

Välkommen Forum Support och feedback Vad tycker du om Erotopia? Svar till: Vad tycker du om Erotopia?

Rösta upp
1
Rösta ner
::

Jag har läst lite om debatten om antal kvinnor här, hur vi bemöts, samt om brister på feedback på skrivet mtrl. Har därför en del förbättringsförslag.

När jag blev medlem här var det pga av att det står att sidan är för Sveriges bästa erotikförfattare, och att man måste ansöka om rätten att skriva. Då tänkte jag – wow, det är har hög klass! Nu är jag lite besviken. För börjar man lusläsa släpper ni in alla och det räcker att man anstränger sig. Problemet med sidan är att ni som driver den inte tycks ha bestämt er för vad detta är för typ av sida. Är den till för dem som vill hitta text att bli upphetsade av eller är den till för dem som vill skriva erotiskt? Stor skillnad!

Så till mina förbättringsförslag. De bygger på att jag själv är hör för att skriva.

1. Höj kraven för att få rätten att skriva! Kräv att alla ska skicka in ett litet prov (som jag gjorde). Kräv att de berättar om sin stil, målet med medlemsskapet, hur man vill utvecklas i sitt skrivande mm. Ha någon ”jury” som avgöra vad som är bra nog.

2. Ta betalt! Ta ca 150 kr per är av alla som vill skriva. Eller 350 kr? Del så hjälper pengarna till med att förbättra sidan och driva den framåt, dels så tänker de som inte vill satsa på sitt skrivande till lite extra.

3. Ordna möjligheten till ”arbetsgrupper” här på sidan. Man kan vara 5-6 personer i varje grupp. Dessa ska ha ett eget privat forumtråd ingen annan har tillgång till. De ska stötta varandra i utvecklingen av sitt skrivande och ge varandra kontinuerlig feedback. De kan göra interna uppgifter som tävlingar, skriva i grupp eller liknande. En person i gruppen är moderator. Inte aktiv i din subgrupp? Moderatorn slänger ut dig.

4. Man kan också uppmuntra folk till att kommentera varandra skrivande bättre. Det går dels att dela upp kommentarsfältet i flera olika fält. Där kan man fylla i tex man man tyckte om gestaltning (fält 1), hur välutvecklade personerna i berättelsen är (fält 2), hur erotiskt laddad texten är (fält tre) osv…

5. Skapa ett poängsystem. För varje kommentar du ger andra får du X poäng. För varje kommentar som mottagaren gillar får du ytterligare X poäng. Poängen kan förbrukas genom att användas till olika saker. Tex behöver man inte alls ha tillgång till forumet på en gång. Som ny medlem kanske man ska läsa X antal texter innan man ens får ansöka om att få skriva? Hur ånga poäng ska det kosta att få skriva? Hur många poäng ska det kosta att få tillgång till forumet? Hur många poäng ska det kosta att få vara med i en subgrupp där man kan ge varandra feedback på en djupare mer intensivt plan?

Sök novell

Dölj innehåll

Här kan du välja att dölja innehåll från den eller de kategorier du inte önskar se. Hantera innehåll!

Kommenterat

1. Vilken underbart vacker novell!! Snacka om feelgood.. Du skriver med en inlevelse och känsla som gör att man får lyckotårar…