Välkommen › Forum › Skrivarstugan › Varför skriver du? › Svar till: Varför skriver du?
För mig är skrivandet lite av en hobby. En del spelar golf, andra ordnar med sin båt och jag samlar på mig tankar och idéer precis när och var som helst. Det är när jag sedan sitter framför den öppna spisen som tankarna och idéerna skrivs ner på olika papperslappar. Nya blandas med gamla och plötsligt kan det börja växa fram en berättelse. Det är min hobby och pennan tillsammans med papperslapparna är min väg till kreativitet och skapande.
Ämnena varierar. Att skriva erotiska berättelser ger utrymme för att berätta om både upplevelser, hemliga tankar eller drömmar. Om en berättelse blir tillräckligt bra så vill jag gärna dela med mig till andra. Att publicera ger också en spänning i vardagen… Mannen eller kvinnan på bussen – kan de ha de läst min berättelse? Tänk om de visste vem som sitter framför dem…

Fantastik novell. Ta till exempel den här första meningen! ”När vintern tar sitt iskalla grepp om den skandinaviska halvön undrar…