Välkommen › Forum › Skrivarstugan › Inspiration och skrivprocesser – låt oss prata om det! › Svar till: Inspiration och skrivprocesser – låt oss prata om det!
Det är kanske lättare att hoppa mellan noveller om de har stöd i dagböcker och minnen. Men ibland måste jag skriva ner en idé och sedan kan det gå lång tid innan jag börjar skriva. Ibland är det som om jag behöver en anledning, ett varför eller inspiration att skriva klart något. Min första och enda ABDL-upplevelse hade jag nästan färdig ganska länge men blev aldrig riktigt nöjd, eller kanske inte kände mig bekväm / trygg med att publicera den. Men när jag en helt vanlig dag står bakom en tjej med bullig rumpa och napp i munnen i kassan i min mataffär blev allt solklart. Vi sa ingenting till varandra men jag gick raka vägen hem och skrev det sista i novellen Baby Rain. Den är så klart tillägnad den riktiga ”baby Rain” men det var som om den också var tillägnad tjejen i affären och då fick den liksom en mening på något sätt.

Väldigt härligt. Det kommer sannolikt en till del då jag just nu skriver den. Men det gör jag alltid med…