Välkommen › Forum › Skrivarstugan › hur stor novell › Svar till: hur stor novell
Beror lite på vad det är jag skriver. Ibland har jag till och med medvetet försökt att skriva kort, bara för att se att jag faktiskt klarar det utan att brodera ut för mycket.
Mina första serier hamnade på runt tio tusen ord per avsnitt vilket tar ungefär fyrtiofem minuter för en normal läsare att ta sig igenom. Det är att kräva ganska mycket av läsaren och om man ska skriva såpass långa grejer så måste texten i det närmsta vara perfekt. Det är den såklart inte i mitt fall men jag är fortfarande väldigt nöjd med min skapelse.
Nästa serie hade avsnitt på ungefär tre tusen ord och kortare än så tror jag är svårt att få till bra. Åtminstone om man vill ha en fungerande och någorlunda detaljerad berättelse. Det mesta jag skriver nu ligger på mellan fem och sju tusen ord.


Detta blir det första jag skriver på denna sajten efter att först ha skummat några noveller från olika författare innan…