Svar till: Explicita beskrivningar eller mer psykologiskt och antytt?

Välkommen Forum Support och feedback Explicita beskrivningar eller mer psykologiskt och antytt? Svar till: Explicita beskrivningar eller mer psykologiskt och antytt?

#16143
John
Keymaster
    Rösta upp
    2
    Rösta ner
    ::

    Håller helt med, både att det beror väldigt mycket på historien och att det beror på vem man skriver för. Jag har alltid varit lagd åt det mer sensuella hållet, mer miljö och inte sällan åt det mer subtila hållet. För mig är kuk, fitta och röv ord som inte har någon särskild positiv klang alls. Jag har i enstaka fall ”tvingat” mig själv att använda de orden för att det känts mer passande just där och då. Annars tycker jag att karaktärernas känslor inför det som händer, lukter, smaker, tankar är viktigare men gärna blandat med explicita detaljer.

    För mig avgör språket och storyn allt. Jag har ingen särskild erfarenhet eller ens dragning åt hårdare tag men här finns författare som kan få mig att läsa det med glädje och faktiskt njutning.

    Vi har ändå ett språk som är väldigt ordrikt.



    Sök novell


    Dölj innehåll


    Här kan du välja att dölja innehåll från den eller de kategorier du inte önskar se. Hantera innehåll!

    Kommenterat


    1. Vad jag kommer ihåg så var det väl ingen mirakelkur, men har för mig att det släppte någon dag senare.…