Serier i olag

Välkommen Forum Support och feedback Serier i olag

Visar 5 svarstrådar
  • Författare
      Rösta upp
      0
      Rösta ner
      ::

Hej Admin!

Nu har jag stött på två serier på raken, där kopplingarna mellan de sista avsnitten har blivit fel. Att t.ex. avsnitt 5 pekar bakåt på avsnitt 3, vilket ju också avsnitt 4 gör. De jag har sett är fr.o.m. 11/8.

Jag tror inte det är något vi som författare kan ha åstadkommit själva. Så det verkar vara någon bugg.

John
      Keymaster
        Exklusiva författareSuperpatreonsAdministratorÅrets favoriter 2025Årets favoriter 2024
        Rösta upp
        0
        Rösta ner

Det stämmer, vid publicering måste vi ofta ingripa manuellt för att fixa med numreringen. Det har med vårt publiceringsverktyg att göra.

Vi ska alltid kolla serier när noveller publiceras men har uppenbarligen missat något.

Skicka gärna ett pm till redaktionen om vilka serier det är så löser vi det. Som författare kan man inte göra så mycket nej.

John
        Keymaster
          Exklusiva författareSuperpatreonsAdministratorÅrets favoriter 2025Årets favoriter 2024
          Rösta upp
          0
          Rösta ner

Jag har fixat två serier nu på startsidan men finns det fler så PM:a som sagt gärna.

Nightcare
          Trådstartare
            Exklusiva författarePatreonsInspiratörer
            Rösta upp
            0
            Rösta ner

Det var de två jag hittade också.

John
            Keymaster
              Rösta upp
              0
              Rösta ner

Okej det är fixat. Tack för att du uppmärksammade det. Undertecknad har bevisligen slarvat. 🙂

Rösta upp
              0
              Rösta ner

Ett liknande fel: När jag publicerade del 1 av en påbörjad serie visas texten Del 1 av 1, fastän jag inte har angett hur många delar serien innehåller. Jag har även sett detta på en annan novellserie. Om det är svårt att åtgärda felet kunde man kanske ta bort inforaden helt.

Rösta upp
                0
                Rösta ner

Texten visar vilket avsnitt det är I ordningen av antalet publicerade avsnitt. Så har du publicerat ett avsnitt i serien så är det avsnitt ett av ett.

Det här är förövrigt lite av anledningen till varför avsnitten kan hamna i ”olag”. När de

Visar 5 svarstrådar
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Sök novell

Dölj innehåll

Här kan du välja att dölja innehåll från den eller de kategorier du inte önskar se. Hantera innehåll!

Senast i forumet

Kommenterat