Välkommen › Forum › Skrivarstugan › hur stor novell › Svar till: hur stor novell
2026-05-31 kl. 17:45
#16125
::
Jag skriver ju allt i mobilen, så har i ärlighetens namn inte kol på antal ord eller liknande.
Vad gäller serier (jag har ju skrivit fler serier än enstaka noveller) så håller jag mig till ”naturliga avbrott” för ”delar”, men det mesta i de längre styrs av tidigare upplagda synopsis, tidscykler och åldersutveckling på karaktärer.
Kortnoveller blir, generellt, kortare då jag inte lägger lika mycket tid på att karaktärerna skall passa in i ett tidigare, eller framtida, sammanhang.
Bakåtblickar (ett sätt att arbeta med recaps för dem som inte orkar läsa gammalt material) blir helt enkelt inte lika viktigt/textfyllande.


Håller helt med Jummi. Minst lika bra.