Välkommen › Forum › Skrivarstugan › Varför skriver du? › Svar till: Varför skriver du?
Jag har alltid skrivit mycket. Det finns bl a tre ofärdiga alster som jag ”vuxit ifrån” innan de nått slut, men kanske kommer jag om några år vilja summera mitt yngre liv och knyta ihop trådarna. Vem vet?
Den här genrén var ett slump då jag var lätt uttråkad, ramlade över SN och skrevmin första novell, som här heter ”Carina vs fotbollen”. Jag insåg att hon på en gång skulle förstå avsändaren, om det inte vore för att hon var klichéblond, så beslöt mig för att ta mig vissa friheter med handlingen.
Många av de första novellerna byggde m a o på omskrivna händelser, men där började jag bygga upp ett ”universum”.
Skrivandet tog också fart med frustrationen över min personliga situation, så det blev ett ventilerande.
SN är dock väldigt oflexibelt och oförutsägbart, så valde att lämna för Bubblan där det var lättare att strukturera upp. Däremot blev jag kanske överambitös.
Tycker att jag här hamnat mer rätt både med skrivandet, men också hur jag kan lägga upp det tekniskt.
Jag tycker, självklart, att det är roligt med respons, men jag är inte villig att skriva om vissa populära ämnen jag vet är responstriggande. Jag går helt enkelt inte igång på dessa utan skriver det jag själv vill läsa.


Håller helt med Jummi. Minst lika bra.