Välkommen › Forum › Dark room › Novellönskemål: verklighetstrogen gangbang › Svar till: Novellönskemål: verklighetstrogen gangbang
Håller helt med. Men ibland blir man förvånad. Jag har ett gammalt utkast av en novell där jag hade handlingen helt klar, vad karaktären ville uppnå och lyckades med. Mitt stora problem har varit att få en början på historien, hur det kommer sig, varför, karaktärens bakgrund och hur hon hamnar där hon hamnar. Det är en avgörande grej för mig när jag själv skriver.
Och i ett av nyhetsbreven jag får från familjeliv varje vecka dök det upp en tråd som gjorde mig nyfiken och när jag läste tråden så fanns början på min historia, hela anledningen att skriva den där rakt framför nosen på mig. Det kändes helt självklart att det var just så det skulle vara.
Men i övrigt tycker jag det är rätt deppigt och destruktivt att läsa där. Internets kloakhål brukar jag säga dagar då jag är på dåligt humör. Där odlas framgångsrikt förakt och missförstånd mellan könen och hatarna och de som dömer. Har hängt där mycket genom åren men avstår numera av ”hälsoskäl”. 🙂

Väldigt härligt. Det kommer sannolikt en till del då jag just nu skriver den. Men det gör jag alltid med…