Svar till: Vem vet om att du skriver erotiska noveller?

Välkommen Forum Skrivarstugan Vem vet om att du skriver erotiska noveller? Svar till: Vem vet om att du skriver erotiska noveller?

Rösta upp
2
Rösta ner
::

Min fru vet, men ingen annan. Jag berättade det först för henne när jag publicerat min första novellserie. Att jag över huvud taget höll på och försökte skriva, var en hemlighet fram till dess. Men hon blev positivt överraskad, och tyckte att jag skrev bra. Nu får hon korrekturläsa (nästan) allt jag skriver, och kommer med synpunkter och idéer. Jag har också skrivit en liten novellserie efter hennes idé och rätt detaljerade synopsis.
Det var ingen lätt avvägning om jag skulle berätta. Det kan ju dels vara lite hämmande i ämnesvalet att veta att hon kommer att läsa. Men också skönt att kunna dela det med någon. Berätta om uppskattningen jag får av er. Att kunna bolla idéer.
För alla andra är jag ju den där killen utan hobby. För jag kan ju inte berätta vad jag brukar ägna mig åt på fritiden. Och vad ska jag göra när jag sen går i pension? ”Skriva”. ”Jaha, vad skriver du då?” Det blir lite ensamt att inte kunna prata om.

Sök novell

Dölj innehåll

Här kan du välja att dölja innehåll från den eller de kategorier du inte önskar se. Hantera innehåll!

Kommenterat

1. Åh vilken härlig novellserie, otroligt bra skrivet. Vi har läst den flera gånger och hoppas verkligen det kommer en fortsättning…