Välkommen › Forum › Skrivarstugan › Kan vi hoppa över sexet? › Svar till: Kan vi hoppa över sexet?
Visserligen så finns det några stycken som är riktigt bra på att skriva erotiskt utan att för den delen beskriva sexet i detalj. En sådan är tex Lovi, som dock inte verkar vara kvar längre. Efter vad jag läst så tycker jag också att du lyckas med det.
Men vad gäller verklighetens sex så är det hela faktiskt ganska enkelt. Historier och verklighet är inte samma sak! Och om man bara beskriver verkligheten, hur galen den än må vara, så blir det inte intressant att läsa.
Ingen (generellt) redogörelse av verkligheten är intressant att läsa. Det här beror inte på att verkligheten är tråkig, ofta så är den långt mer intressant än dikten, snarare är det så att allt som gör en historia spännande att läsa är sådant du omöjligen kan minnas från verkligheten.
Det är inte det här som den här tråden handlar om så jag skriver det väldigt kort. För att verkligheten ska vara intressant så måste du vara storfiskaren vars armar inte räcker till när du berättar hur stor fisk du fått.
Jag har tänkt att skriva något mer om det här i en annan tråd men tyvärr inte riktigt orkat få ner allt 🙂
Men en annan sak jag ser diskuteras är om man läser annan erotik. Det finns. Ara två sätt att bli bättre på att skriva. Det ena är naturligtvis att träna på att skriva men det viktigaste är att läsa. Mycket!
Jag har ynnesten att få känna ett par utgivna författare och en sak de har gemensamt är att de läser en massa, massa böcker. Så om det är svårt att beskriva sexet, läs mer sex.
-
Det här svaret redigerades för 2 veckor, 1 dag sedan av
Mxmeralda.

Fantastik novell. Ta till exempel den här första meningen! ”När vintern tar sitt iskalla grepp om den skandinaviska halvön undrar…