Svar till: Att kommentera noveller

Välkommen Forum Allmänt Att kommentera noveller Svar till: Att kommentera noveller

John
Keymaster
    Rösta upp
    2
    Rösta ner
    ::

Ja vi hade en gammal Bubblan-författare som lämnade på grund av just lite drevliknande beteende men då handlade det om incest tror jag och inte primärt kvalitet på noveller. Själv hann jag inte med att läsa innan författaren lämnade.

Det kan tyckas överdrivet ibland hur starkt folk reagerar men dels är det lätt att missförstå i text och det kan se mycket skarpare ut än vad det är menat. Sedan är nog alla kreativa människor ofta ganska, eller väldigt känsliga för kritik och ifrågasättande.

Så att tänka först och skriva sen, skicka ett mess istället för en kommentar, vara noga med ordval är viktigt och att vi alla hjälps åt att identifiera om tonen kan upplevas lite skarp.

Vi har en författare här åtminstone som skriver tydligt i sin profil om dyslexi och det tycker jag är fair. Då vet man att vederbörande har det problemet och förutsätts göra sitt allra bästa. Även om rättstavning finns i alla ordbehandlare så är det nog inte så många som har andra verktyg för att stötta upp grammatik och liknande med.

Ändå tycker jag tonen här nästan alltid är bra. Jag har sett några skarpare grejer men då har det mer handlat om språk, kvinnosyn och sådant men det finns en gräns där också såklart hur man bör uttrycka sig.

Sök novell

Dölj innehåll

Här kan du välja att dölja innehåll från den eller de kategorier du inte önskar se. Hantera innehåll!

Kommenterat

1. Vilken underbart vacker novell!! Snacka om feelgood.. Du skriver med en inlevelse och känsla som gör att man får lyckotårar…