Svar till: Skrivkramp

Välkommen Forum Skrivarstugan Skrivkramp Svar till: Skrivkramp

Rösta upp
0
Rösta ner
::

Jo. Ibland så är det väl så att en historia inte vill skrivas ”just nu” och att det kan vara värt att komma tillbaka till den. Så var det tex med min serie om Emma. Jag försökte med några års mellanrum men bakgrunden funkade aldrig, även om jag visste hur den skulle börja.

Men ibland så måste man bara skriva sig in i en historia. Antingen genom att skriva ett centralt mittenparti förs, eller kanske slutet. Men börja att skriva.

Måhända så tar jag det här på alldeles för stort allvar, jag tenderar att göra det. Men om jag hade en massa noveller igång samtidigt som jag skrev några hundra ord på lite då och då så skulle inget någonsin komma ut. Och tyvärr så är det för mig helt meningslöst att skriva saker som aldrig släpps. Jag skriver inte för byrålådan utan för en publik! Och grejer når inte publiken om de inte blir klara.

Just nu så måste jag fokusera på andra projekt som inte har med skrivande att göra så därför har det inte kommit något nytt på ett bra tag. Jag har också dragit mig lite för att skriva vidare på en serie och insåg tillslut att det berodde på att jag inte gillade slutet. Så den får sluta lite abrupt helt enkelt. Jag syr nog ihop det 🙂

Sök novell

Dölj innehåll

Här kan du välja att dölja innehåll från den eller de kategorier du inte önskar se. Hantera innehåll!

Kommenterat