Svar till: Inspiration och skrivprocesser – låt oss prata om det!

Välkommen Forum Skrivarstugan Inspiration och skrivprocesser – låt oss prata om det! Svar till: Inspiration och skrivprocesser – låt oss prata om det!

Rösta upp
0
Rösta ner
::

Ja, delvis har jag mitt memory board för att ha koll på åldrar på karaktärerna – helt nödvändigt då många noveller/serier visserligen är fristående, men kan kopplas ihop med andra.

Ex: Karaktären Alejandra är äldre kusin till Luisa och Lupita.

Just Alejandra är en av mina 2-3 äldsta karaktärer som hängt med sen SN och senare Bubblan. Så hennes noveller f fanns en klar tanke med, och när jag skrev hennes ”backstory” på Bubblan fick det reaktioner, men det var för att ge en förklaring till utvecklingen på hennrs karaktär.

Det sagt så har de flesta ”större” karaktärer en typ av personlighet inlagd.

Sen i en serie (den med Lupita) blandar jag in mayansk gudatro för att förklara den snabba utvecklingen. 😁

I arkivet baseras dock alla på riktiga personer, och jag känner inte att direkt kan skriva t ex varför slutet blev s om det blev mellan mig och ”Consuela” i o m att det var oerhört komplicerat och… Tja… På vissa sätt värre.

Sök novell

Dölj innehåll

Här kan du välja att dölja innehåll från den eller de kategorier du inte önskar se. Hantera innehåll!

Kommenterat

1. Vilken underbart vacker novell!! Snacka om feelgood.. Du skriver med en inlevelse och känsla som gör att man får lyckotårar…