Välkommen › Forum › Skrivarstugan › Inspiration och skrivprocesser – låt oss prata om det! › Svar till: Inspiration och skrivprocesser – låt oss prata om det!
2025-09-13 kl. 13:27
#13263
::
I mitt arkiv är allt i jagform, men där är ju allt baserat på mitt liv och kvinnorna i det. Alla historier bygger på stor del på äkta händelser även om de flesta stöpts om för att inte bli för lättidentifierade (även om ”Carina vs Fotboll” är så nära 100% korrekt återgivet som går.
Jag har ju många kvinnor, inspirerade av ”mina kvinnor”, som huvudkaraktärer, därför används jagform, oftast, mer narrativt.


En underbar o väldigt upphetsande novell. Det skall bli spännande att läsa fortsättningen där förhoppningsvis storasyster också får en kyss…