Svar till: Inspiration och skrivprocesser – låt oss prata om det!

Välkommen Forum Skrivarstugan Inspiration och skrivprocesser – låt oss prata om det! Svar till: Inspiration och skrivprocesser – låt oss prata om det!

#13263
Rösta upp
0
Rösta ner
::

I mitt arkiv är allt i jagform, men där är ju allt baserat på mitt liv och kvinnorna i det. Alla historier bygger på stor del på äkta händelser även om de flesta stöpts om för att inte bli för lättidentifierade (även om ”Carina vs Fotboll” är så nära 100% korrekt återgivet som går.

Jag har ju många kvinnor, inspirerade av ”mina kvinnor”, som huvudkaraktärer, därför används jagform, oftast, mer narrativt.



Sök novell


Dölj innehåll


Här kan du välja att dölja innehåll från den eller de kategorier du inte önskar se. Hantera innehåll!

Kommenterat


  1. En underbar o väldigt upphetsande novell. Det skall bli spännande att läsa fortsättningen där förhoppningsvis storasyster också får en kyss…

  2. Samma goda standard som alltid. I alla hänseenden. Och samma petiga påpekande från min sida om danismer i texten. Och…