Välkommen › Forum › Skrivarstugan › Vem vet om att du skriver erotiska noveller? › Svar till: Vem vet om att du skriver erotiska noveller?
Min fru läser inte vad jag skriver. Jag slits lite mellan om jag önskar att hon gjorde det, och om jag är glad att hon inte läser. Det finns noveller jag skulle vilja höra hennes synpunkter på, och andra som jag nog helst inte vill att hon ser.
Allas relationer ser olika ut. För mig är det viktigt att vara ärlig mot henne och inte bygga upp lögnfasader som kan leda till att man målar in sig i hörn eller riskerar ännu mer när det väl avslöjas än det hade gjort i början. Men det beror ju också på att jag från början förstod att hon uppskattar ärligheten och skulle acceptera det jag berättar.
Alla relationer inbegriper ju någon form av balans i lust och drifter. Oftast, men inte alltid, är det väl mannen som behöver få större utlopp för sina drifter än kvinnan önskar. Och där får man hitta nån sorts ”terrorbalans”. Det är väl inte ovanligt att kvinnan vet om att mannen t.ex. kollar på porr, hon gillar inte att han gör det, men hon förstår att inget skulle bli bättre av att hon förbjöd honom. Exakt hur den balansen utformas beror ju på varje relations nivåer av acceptans, tillit, integritet, osv.
Med det vill jag säga att jag inte på något sätt moraliserar över att inte alla berättar för sin respektive att de skriver.

.