Svar till: Inspiration och skrivprocesser – låt oss prata om det!

Välkommen Forum Skrivarstugan Inspiration och skrivprocesser – låt oss prata om det! Svar till: Inspiration och skrivprocesser – låt oss prata om det!

John
Keymaster
    Rösta upp
    0
    Rösta ner
    ::

Samma här, jag läser inga vanvettiga mängder och ”tyvärr” får man väl säga, blir det mindre nöjesläsning när man läser för att man måste granska noveller, även sådant man inte skulle valt att läsa om det vore helt för sin egen skull.

Jag har en ovetenskapligt grundad egen teori att vi som skriver kanske läser mindre av andra i samma genre. I alla fall gör jag det.

En uppläsningsfunktion vore trevligt. Det jag har koll på via mitt arbete är betalllösningar och det har vi inte ekonomi ens i närheten för. Om det nu finns några vettiga gratisalternativ så är jag ganska säker på att rösterna som i så fall erbjuds är ganska dåliga och skulle göra läsupplevelsen dålig. Däremot skulle jag också mycket gärna hellre lyssna och helst då på noveller upplästa med bakgrundseffekter. Det finns en sådan betaltjänst på nätet som främst riktar sig till kvinnor, men där är det en människa som läser och i bakgrunden har man lagt på ljudeffekter tex av fest, klackar som går på ett golv, klingande glas som skålar, andetag, diskreta ljud av kyssar och liknande. Väldigt diskret men fruktansvärt fint att lyssna på och höjer läsupplevelsen med typ tusen procent.

Nu fick vi ingen respons på vår efterlysning av inläsare och även den modellen skulle bli komplicerad och väldigt få skulle lägga ner så mycket tid gratis.

Sök novell

Dölj innehåll

Här kan du välja att dölja innehåll från den eller de kategorier du inte önskar se. Hantera innehåll!

Kommenterat