Svar till: Inspiration och skrivprocesser – låt oss prata om det!

Välkommen Forum Skrivarstugan Inspiration och skrivprocesser – låt oss prata om det! Svar till: Inspiration och skrivprocesser – låt oss prata om det!

Rösta upp
0
Rösta ner
::

Alltså jag håller nog inte riktigt med. Men mina trevande försök att använda AI inom novellskapande tycker jag tyder på en viss förmåga att ”tänka själv”. I flera fall har jag fått Amin att resonera får och emot och komma med ett förslag på slutsats. Sedan utmanat den med nya påståenden. Sedan fått nya resonerande svar.

Absolut, det är ingen människa, men jag får uppfattningen att den faktiskt lyckas till viss del att tänka ”själv”

Jag satte tänka själv och själv inom citationstecken för att på något sätt ge en bild av att jag absolut inte sätter AIns svar i samma klang som om jag resonerat med en grupp människor som tänker själva.

Fast, å andra sidan, finns gott om människor man ibland funderar på om de någonsin drar en egen tanke genom sitt huvud. 😉

Sök novell

Dölj innehåll

Här kan du välja att dölja innehåll från den eller de kategorier du inte önskar se. Hantera innehåll!

Kommenterat

1. Fantastik novell. Ta till exempel den här första meningen! ”När vintern tar sitt iskalla grepp om den skandinaviska halvön undrar…

2. Tack för att du så generöst uppmuntrar och tar dig tid att kommentera. Många gånger kan en positiv kommentar, eller…