Första sommaren med Mette, del 1

Det här är del 1 av 2 i Somrarna med Mette

Jag hade träffat henne flera gånger tidigare men egentligen aldrig lagt så mycket märke till henne. Hon är nog en sådan där flicka som man inte märker så mycket av. Hon finns alltid där men det är först när hon inte är på plats som man reagerar på att hon saknas.

Jag träffade Mette två gånger den här sommaren. Första gången var när vi var ett antal familjer på samma plats. Det blev en del tjafs bland tonåringarna en av kvällarna och Mette blev inblandad på ett hörn. Jag pratade med henne och försökte ta reda på hur hon mådde i kaoset av skrikande, gråtande och allmänt krisande tonårsbarn. Hon var berörd av det som hade hänt, men ändå lugn och trygg. Lite i sin egen bubbla. Det var nog någonstans där jag började lägga mer märke till henne. Hon hade en attityd som var tilltalande. Hon var liksom tuff utan att vara kaxig, en tjej som inte gillar att ta så mycket plats men som har väldigt tydliga gränser.

Dagen efter tonårskaoset träffade jag henne vid stranden, jag fick en kram av henne och det förvånade mig att jag på det viset blivit inbjuden i hennes privata sfär, innanför de osynliga murar som hon tydligt satt upp utan att hon någonsin sagt något om dem. Man bara märker att de finns där.

De sista dagarna den veckan la jag mer märke till henne, pratade med henne då och då och greps av hennes diskreta charm. Hon var lätt att liksom slänga käft med och hennes repliker var alltid snabba. Jag fick en kram av henne när veckan var slut och hon sa att hon såg fram mot nästa gång vi skulle ses, en dryg månad senare.

Det var seglarlägrets första dag. Ett läger för vuxna men några få tonåringar var också med av olika anledningar. Och Mette var en av dem. När jag träffade henne hade hon och hennes mamma precis kommit fram och hon släppte både sin ryggsäck och kopplet till sin lilla hund på marken för att springa fram till mig och ge mig en kram.

När vi var nere vid bryggorna för att starta seglingen noterade jag för första gången att Mette höll sig närmare mig än tidigare. När jag delade ut instruktioner så var hon i min närhet och när jag sedan en stund senare tillsammans med några av instruktörerna studerade ett sjökort kände jag hennes hår stryka mot mig när hon lutade sig mot min axel. Utan att tänka så mycket på det la jag handen om hennes axel och gav henne en lätt kram. Tydligen var det hon ville för snabbt skuttade hon bort. Men det dröjde inte länge innan hon åter fanns nära mig. Jag såg till henne några gånger under eftermiddagens segling, när motorbåten jag satt i passerade den segelbåt hon var ombord på. Hon log och vinkade mot mig när vi passerade.

När middagen närmade sig ropade jag över kommunikationsradion att alla båtar skulle bege sig tillbaka till bryggan. Vinden hade mojnat och vi låg kvar på vattnet en stund med motorbåten för att se till att alla segelbåtar verkligen skulle ta sig in för egna segel.

När vi la till med motorbåten vid nocken på bryggan stod Mette där i sin neongula flytväst och tittade på oss. Hon hade ett par korta shorts under flytvästen vilket nästan fick det att se ut som hon inte hade något på under västen. Så fort jag var uppe på bryggan var hon nära mig, la huvudet mot axeln och sa hej. Jag la åter armen om hennes axel o kramade till. Den här gången blev effekten att hon lutade sig ännu lite närmare mig.

– Kom nu Mette, du måste byta om före middagen! Hennes mammas rop hördes från andra änden av bryggan. Mette suckade puffade till mig lite och skuttade i väg. Jag måste väl erkänna att jag inte kunde låta bli att kasta en blick på hennes lilla rumpa när hon snabbt försvann över bryggan.

Efter middagen träffade jag henne igen. Hon satt och såg ner i sin telefon och det var uppenbart att hon inte var på sitt bästa humör. Jag satte mig bredvid henne och frågade hur det var med henne.

Hon tittade upp på mig och det var tydligt att hon var rejält sur.
– Jag ville bada efter middagen men mamma orkar inte gå till stranden och jag får inte vara där själv, sa hon truligt. Jag är faktiskt ändå femton!

Jag tyckte synd om henne och kunde förstå hennes surhet. Jag vet att hon älskar att bada och nu hade hon tillbringat nästan hela dagen på vattnet utan att få ta ett enda dopp. Hennes mamma satt inom hörhåll och jag erbjöd mig att följa med Mette ner till stranden. Jag kände ett behov av frisk luft och tyckte att jag kunde göra en god gärning samtidigt. Mettes mamma verkade tacksam över erbjudandet och tackade för att jag var så snäll mot hennes dotter. Faktum är att jag vid det tillfället nog inte hade några baktankar med att följa med henne och bada. I alla fall inga medvetna sådana.

Mette sprang i väg för att byta om till badkläder och när hon kom tillbaka var hon åter klädd i samma shorts och gula flytväst som jag sett henne i tidigare på dagen.

– Varför har du flytväst när du ska bada? Frågade jag medan vi var på väg till stranden. Hon gick tätt intill mig och nu tittade hon upp på mig.

– Ehm jag vill ha det så. Och dessutom är det skönt att bara ligga och flyta i vattnet.

Framme vid stranden visade det sig att det bara var vi som var där. Jag slog mig ner på en sten precis vid vattenbrynet. Hon tjatade på mig att jag också skulle bada, men jag tyckte att temperaturen var alldeles för låg för ett bad ens i hennes sällskap. I stället fick jag ansvaret att vakta hennes handduk och telefon.

Jag sprakade av mig mina skor och satt och plaskade med fötterna i vattnet, det var ungefär så långt jag kunde tänka mig att sträcka mig när det gällde bad den här kvällen. Hon plaskade runt i vattnet men efter en stund så låg hon precis i vattenbrynet på mage mellan mina fötter pratade med mig. Efter en stund började till och med hon tycka att det var kallt och hon ville ha sin handduk.

– Hur exakt har du tänkt bli torr om du ska ha flytvästen på dig?
– Ehm, venne. Det har jag inte tänkt nåt på. Hon skrattade till och knäppte upp flytvästen så den öppnade sig och hängde löst på hennes armar. Under hade hon sina svarta shorts och en vit t-shirt som nu var mer eller mindre genomskinlig av vätan. Jag ställde mig upp för att lägga handduken om henne, men innan jag hann göra det tog hon ett steg närmare mig och gav mig en kram medan hon tryckte hala sin blöta kropp mot mig. Jag hoppade till av kylan från den blöta och kalla flickan men samtidigt kände jag min kropp reagera. Vi var väldigt nära varandra, hon tryckte sin kropp mot mig och de blöta kläderna gjorde att närheten kändes närmare än den kanske var. Jag oroade mig lite för att hon skulle känna att min penis blev hård i mina ganska tunna shorts, men det var inget hon sa något om. Efter en stund som kunde ha varat flera minuter men som väl på sin höjd var en halv minut släppte hon mig skrattande och jag kunde fullfölja projektet med att lägga handduken om henne. Nu var det i stället jag som började frysa. När hennes kroppsvärme försvann var det bara mina blöta kläder jag kände klibbande mot kroppen. Inte så angenämt i den begynnande kvällsbrisen.

När vi kom tillbaka till de andra var det flera som skrattade åt den blöta kramen jag fått innan vi båda gick åt varsitt håll för att byta till torra kläder.

Dagen efter var varm och skön och vi tillbringade många härliga timmar på sjön. Vinden var så där perfekt som den så sällan är och även de långsammaste segelbåtarna fick upp farten rejält och mer än en båt hade problem med att få stopp i tid för att inte gå in till bryggan i allt för hög fart. Jag hade träffat Mette en stund mitt på dagen när hon via kommunikationsradion meddelat att hon var uttråkad och ville bli hämtad från sin segelbåt. Vi gick dit och plockade upp henne med motorbåten och lät henne åka med en sväng. Hon ville testa att köra och det fick hon så klart. Jag gjorde mig redo att flytta mig från styrpulpeten men hon hann före och satte sig i stället i mitt knä. Jag visade henne hur man skulle göra och hjälpte henne att få till den rätta kombinationen av choke och gas som krävdes för att få båten att åka i väg utan att få motorstopp.

När hon satt där i mitt knä lutad mot mig var det första gången som jag kände av hennes kroppslukt. Hon luktade lite sött blandat med en helt klart tydlig lukt av svett. Hon luktade inte illa, men lukten fanns där, ganska skarp som ett tydligt tecken på att hormonerna i hennes kropp börjat röra på sig. Jag hade tänkt på det vid den blöta kramen kvällen innan också, att det nu faktiskt fanns små kullar under t-shirten.

Efter någon halvtimme fick hon styra tillbaka mot sin segelbåt och hon hoppade ner ur mitt knä. Det kändes rätt tomt när vi tog ett varv för att kolla hur de andra båtarna hade det. Jag såg inte till henne mer förrän vi la till vid nocken igen, då stod hon åter precis vid kanten och väntade.

Precis som dagen innan tryckte hon sig intill mig när jag klivit upp på bryggan. Nu var hennes lukt betydligt starkare än tidigare på dagen, speciellt när hon lyfte sina armar för att krama mig. Konstigt nog var också den söta doften starkare nu även om det var lukten av hennes svett som dominerade. Jag fann den blandade doften starkt erotisk, nästan som om hennes hormoner ropade på uppmärksamhet.

Hon gick bredvid mig på vägen upp från bryggan och när vi inte hade någon annan inom hörhåll så sa jag försiktigt till henne att hon kanske borde hoppa in i duschen en sväng före middagen. Hon tittade på mig och log.

– Jag kanske duschar sen, om du lovar att gå med mig och bada igen efter middagen.

Att säga nej till henne kändes inte helt lätt och med hennes doft i näsborrarna måste jag nog erkänna att den här gången fanns det nog mer tankar om att det vore rätt mysigt att vara ensam med henne en stund. Jag lovade så klart att följa henne till stranden senare

– Det är så snällt av dig Johan att ägna så mycket tid å Mette, sa hennes mamma när jag förklarat att det inte alls var något problem att följa med henne och bada.

– Ja, han är bäst, sa Mette innan hon sprang iväg för att byta till kläder att bada i.

Hon kom tillbaka i ungefär samma klädsel som dagen innan, inklusive den neongula flytvästen. Själv hade jag dragit på mig ett par badshorts. Jag hade en seriös tanke om att ta ett dopp tillsammans med henne.

Men kvällsbrisen hade kommit tidigt och så här i början på augusti så var kvällarna betydligt svalare även om dagarna var varma och sköna. Jag gav snabbt upp tanken på ett dopp, jag är alldeles för mycket badkruka och hatar att frysa. Mette hoppade glatt i vattnet och jag tittade på medan hon skuttade runt och doppade sig i de små vågorna. När hon kom upp till mig på stranden var hon lite blå om läpparna och frös så hon skakade. Hon knäppte upp flytvästen och slängde den på marken. Den här gången var det jag som erbjöd henne en kram och hon tryckte sig tätt intill mig fortfarande skakande.

– Några av grabbarna bastade före middagen, bastun är troligen varm fortfarande om du vill värma upp dig lite, sa jag till den huttrande lilla tjejen.

– Jaa det vore skönt, men jag vill inte basta själv, då får du följa med.

Jag kände mig väl lite tvekande till om det verkligen var så bra att basta själv med henne, men samtidigt tänkte jag att det ju knappast gör något, vi hade ju ändå badkläder på oss båda två.

När vi kom in i bastuhuset precis vid strandkanten kunde vi konstatera att bastun fortfarande var varm och till och med påslagen. Utan minsta tvekan drog Mette sin blöta t-shirt över huvudet och stod där i bara badshorts. När hon drog armarna upp över huvudet blev jag åter medveten om hennes doft som det sjöns vatten inte lyckats skölja bort. Jag blev också medveten om de små små kullarna och kylan hade gjort hennes små bröstvårtor stenhårda.

– Hallå, ska du liksom bara stå där?
Jag var inte ens medveten om att det hade gått någon tid. Mette tittade på mig och log på ett sätt som fick mig att rodna. Hade hon förstått vad jag tittade på, ja det måste hon ju ha gjort. Jag harklade mig och försökte återfå talförmågan.

– Det kanske inte är så bra om vi inte har badkläder på oss. Om någon kommer kan de tycka att det är konstigt.

– Ehm alla sitter i baren och dricker öl. Ingen kommer ju komma hit.

Jag fortsatte att försöka förklara att det inte vore en bra idé även om det vore trevligt.

– Jag är inte dum. Jag kommer inte berätta något för någon, sa hon och log. Det hon sa sen fick mig först att bli helt mållös.
– Dessutom har redan sett din snopp!

– Va? Har du? Hur då? Jag hörde att jag nästan stammade lite när jag frågade. Nu var det hon som rodnade.

– Ehm jo alltså jag kollade på dej i smyg när du bytte om här tidigare i somras.

Det fanns bara ett tillfälle som hon skulle ha kunnat se mig, men jag hade inte en susning om att hon funnits någonstans och kollat i smyg.

– Ja ja, men kom nu då! Sa hon samtidigt som hon drog ner sina shorts o kastade dem på golvet. Jag tittade efter henne när hon gick i väg mot bastun med sin handduk över axeln. Blicken drogs oemotståndligt mot hennes lilla vita rumpa. Hon hade tydligen burit de korta shortsen ofta för det var en tydlig rand strax nedanför skinkorna där hennes solbränna tog vid på hennes långa ben.

Jag var mer än osäker på vad jag egentligen borde göra men händerna gick liksom av sig själva till snöret i badbyxorna och jag drog av dem och la dem något mera prydligt än vad Mette hade gjort. Jag nappade åt mig en handduk, virade den runt mig och gick in i bastun.

Där inne satt Mette, inte inlindad i en handduk som jag kanske trott, utan hon satt i stället på handduken på den övre laven. Hon lutade sig mot väggen och hade dragit upp benen mot magen med fotsulorna på handduken. Jag kunde inte hindra blicken som gled mot hennes blottade sköte.

– Ha, fegis! Sa hon när såg att jag var invirad i handduken. Jag kommenterade det inte utan satte mig snabbt ner på laven innan det skulle bli allt för uppenbart att min penis plötsligt var långt från mjuk.

Vi satt och pratade om allt och inget ett tag och jag försökte att inte låta blicken förirra mig mot hennes sköte eller bröst allt för ofta, men det var svårt att låta bli. Inte blev det bättre av att hon ständigt var i rörelse, flyttade på en fot, satte sig mer bekvämt och så vidare.

Efter en stund blev det tydligen för varmt för henne och hon hoppade ner och med ett ”Hej!” satte hon sig tätt intill mig på den nedre raden. Att ha henne så nära gjorde det ju inte lättare. Jag la armen försiktigt om hennes axlar och ännu en gång lutade hon sig mot mig. Hennes doft fortsatte att påverka mig och att ha henne så nära blev nästan outhärdligt.
– Jag måste duscha, sa hon plötsligt och försvann ut genom dörren. Jag satt kvar medan jag hörde vattnet strila ute i duschrummet och sedan ett högt pip. Tydligen var inte vattentemperaturen den hon hade tänkt sig.

Efter någon minut kom hon in igen och återtog sin position tätt intill mig och lätt lutad mot mig.
– Det var mysigt att sitta i ditt knä i båten idag, jag gillade det, sa hon tyst och liksom med eftertanke.
– Jag vill göra det igen, får jag?

Innan jag hann formulera ett svar hade hon börjat flytta sig för att sätta sig i mitt knä. Sin handduk lämnade hon kvar på laven och där satt jag nu med en naken flicka i knät, rådvill om vad jag borde göra.

Ena sidan av mig ville dra henne nära, hålla om henne, smeka henne medan den andra delen av mig försökte se på det nyktert och förmå mig att lyfta ner henne från knät.

Hon lutade sig bakåt mot mig och jag såg att hennes ögon var halvslutna när hon sa:
– Håll bara om mig, krama mig… och så.

Jag la mina armar om henne och kramade henne. Hon rörde lite på sig för att sitta bekvämare, lutade sig mer mot mig och utan att jag var förberedd på det kände jag hennes styva bröstvårta i min handflata.

Min första impuls var att slita bort handen men ett lågt ”mmm” från flickan fick mig att hålla kvar handen där. Den andra handen smekte försiktigt över hennes mage, noga att hålla sig på säker mark, men när den nådde hennes navel, kände jag hur hon rörde på sig igen. Hon hade särat lite mer på sina ben. Jag rörde handen som var på hennes bröst lite grann o hon suckade och ett nytt ”mm” kom från henne. Hennes hand la sig ovanpå min hand på hennes mage. Hon sa inte ett ord när hon drog lite i min hand neråt.

Mitt stånd kändes som det aldrig någonsin varit hårdare och jag gissade att det antagligen hängde en sträng med försats från ollonet och ner på handduken. Hon måste ju känna den under sin rumpa, hon satt ju trots allt i princip mitt på den.

Jag kände mig lite osäker på vad hon egentligen ville skulle hända och förstod hon ens vad som var på väg att hända? Hon fortsatte hålla sin hand på min när jag lät den glida snett ner på hennes ena lår. När handen rörde låret så särade hon mer på benen samtidigt som hon lyfte sig lite som om hon ville skjuta fram skötet mer. Hennes ögon var helt slutna nu och hon hade tungspetsen i ena mungipan. Jag lät oändligt sakta ett ensamt finger smeka insidan av hennes lår och sakta flytta sig uppåt mot springan. När fingertoppen nådde hennes ljumske suckade hon igen.

Jag flyttade tillbaka handen till hennes mage och började smeka henne där igen och lät handen glida neråt igen, men den här gången lät jag handens fingrar försiktigt smeka sig ner över hennes venusberg. Jag blev förvånad när jag kände att hon hade lite glesa hår. Det hade jag inte sett innan även om det ju var rimligt att hon fått könshår, antagligen var det så blont att det var svårt att se. Jag höll handen stilla på venusberget och kände att den skakade lite grann. Även hon skakade lätt i kroppen och plötsligt lyften hon åter underlivet mot mig. Jag närmade mig toppen på springan och där nådde jag utan förvarning hennes klitoris som stod rakt ut som en liten snopp. Hon ryckte till i hela kroppen när jag nuddade henne där och hennes ögon for upp. Jag lyfte omedelbart handen från henne, osäker på vad hon ville.

– Fortsätt!

Det var det enda hon sa innan hon åter slöt ögonen och lutade sig bakåt mot mig. Jag förde försiktigt min hand mot hennes sköte igen, noga den här gången med att inte komma direkt på klitoris. Om jag skulle ha tvivlat på att hon verkligen var kåt så var det ställt utom alla tvivel nu. Fingertoppen smekte längs en svullen blygdläpp och de hade delat på sig så fingret kunde leta sig in mellan dem. Där var det varmt och vått. Hon var inte bara lite fuktig utan faktiskt riktigt våt. Mitt pekfinger fann öppningen till hennes slida och oändligt försiktigt pressade jag fingret inåt i den mjuka värmen. Hennes andhämtning hade ökat och hennes små tysta ”mm” kom oftare. Det kändes nästan som om mitt finger sögs in i hennes slida. Hon var trång men ändå gick det lättare än vad jag skulle ha föreställt mig. Jag lät tummen glida upp mot hennes klitoris med fingret kvar i slidan. Utan förvarning började hennes kropp rycka och hennes slida kramade hårt om mitt finger. Hennes hand for ner och la sig bestämt på mina fingrar för att hålla dem stilla. När hennes orgasm började ebba ut så tog hon bort min hand så att den låg utanpå hennes sköte. Jag fortsatte smeka hennes bröst och låta handen mjukt krama om hennes sköte medan vi satt och andades ut tillsammans. Utan att jag ens reflekterat över det hade min egen utlösning sprutat ut i handduken under hennes orgasm.

Efter vad som kunde varit en evighet sa hon:
– Tack! Nu behöver jag faktiskt duscha!