Tiden går fort när man har roligt, eller vad säger ni? 🙂
Redan två år! Det kändes som om det var igår jag satt här senast och tänkte att jag skulle försöka dela mina tankar med er alla fantastiska användare. Och nu ska jag försöka göra det igen. Min redaktionskollega Johan vet att jag är ganska svag för sådana här återblickar men jag tror att det inte är helt fel att göra det ibland. För att se vad vi har åstadkommit och vad vi vill framåt.
Och visst har vi vuxit även under det gångna året. Då, för ett år sedan skrev jag att vi hade uppnått 1700 publicerade noveller, snart 5000 kommentarer och 120 mer eller mindre aktiva författare. Nu har vi passerat 2700 noveller och närmar oss 9000 kommentarer. Vi har också passerat 200 registrerade författare vilket är helt otroligt!
Sidan har också utvecklats på ett otroligt spännande sätt det gångna året. Vi har fått en kvinnlig medarbetare i redaktionen och en duktig utvecklare som hjälper oss att bygga funktioner. Vi har under året startat ett diskussionsforum på sidan för att ytterligare engagera er användare och det har också överträffat våra förväntningar.
När Den Erotiska Bubblan lade ner hade jag en väldigt tydlig målbild, att kopiera så mycket som möjligt av Bubblans funktioner och inte minst mentaliteten som fanns där. Jag tycker vi tillsammans med er har lyckats fantastiskt bra.
Inför det kommande året finns många små saker vi vill förbättra men det största är att vi planerar en ny startsida. Det kanske blir ett projekt när höstmörkret kommer tillbaka. Vi har redan börjat men jag skulle även vilja fortsätta uppmärksamma er användare som skriver mycket och kommenterar andra författare. Jag vill också ge något extra till våra Patreons förutom den fina symbolen man får om man bidrar ekonomiskt till sidan. Hur det ska se ut får också bli något för den mörka hösten.
Sist men inte minst vill jag tacka er lite extra som stödjer sidan via Patreon. Med ett litet bidrag varje månad. Ni är inte så många ännu men den lilla slanten per månad hjälper verkligen och jag hoppas att ni blir ännu fler. Gå in på sidan Stöd vårt arbete via huvudmenyn och läs hur man gör. Det är enkelt och inte särskilt kostsamt och det gör att sidan lever längre och säkrare.
Det var allt från oss. Jag hoppas att alla ni får en fin och härlig sommar och även hinner skriva och läsa noveller mellan varven.
använd gärna kommentarsfältet för att berätta vad just du tänker om det gångna året och vad du ser fram emot framöver.
Varma sommarkramar från oss!
/John (vid tangenterna), Johan och Lilith


Lämna ett svar
Du måste vara inloggad för att publicera en kommentar.